Kızlar bebeğim bugün tam 6 aylık oldu ama bebeğimi artık anlayamıyorum. 3. Ayın ortasından beri gece uykularında sorun var. 3. Ayda çok sık uyanıyor, uykusu bir türlü derinleşmeyip sürekli kıvranır gibi hareket ediyordu; yediğim bazı şeylerin onu rahatsız ettiğini farkettim ve diyet yapınca bir süre düzeldi ama sonra 4. Ayda uyku gerilemesiyle saat başı uyanmalar başladı. 4. Ayın sonu ve 5. Ayın ilk günleri iyiydi sonra tekrar bozulmaya başladı. Akşam 7-8 gibi uykuya geçiyor sabah 3 e kadar 11 ve 1 de kalkıp emiyor ve uyuyor. Sonra 3 de tekrar kalkıyor ama emse de uykusu derinleşmiyor. Memeyi çektiğim an uyanıyor sallıyorum dalar gibi oluyor ama bırakınca tekrar hareket etmeye başlıyor sabah 7.30 a kadar böyle gidiyor, uykusu hep yüzeysel. Gündüz uykuları zaten felaket yarım saat uyuyor, ataktan bağımsız 2. Aydan beri uykuya geçerken ağlıyor bağırıyor, uykusu var ama uyumak istemiyor; bu hep böyleydi. Yarım saat sonra gündüz uykularından uyanıyor ama yetmiyor farkındayım. Şansıma bazen uyutmayı başarıyorum ama 2. Uykuya derin dalabilmesi yine yarım saat-45 dk sürüyor, gözleri kapalı aslında ama bu süreden önce bırakırsam direk uyanıp ağlamaya başlıyor. Her gün strese giriyorum uyku saatlerinde. Belirli bir uyuma stili yoktu; canı isterse kendi başına uykuya geçiyor, 2-3 kere öyle uyuduğunda kendi başına uyuyor diye düşünüp saçını okşayarak uyutmaya çalışıyorum olmuyor bu sefer al beni diye ağlıyor. Emzik kabul ediyor ama uyku vakti gelince emziği atıp ağlamaya başlıyor, bir noktada kendinden geçiyor o zaman zar zor emziği alıyor, bu kucakta uyuturken de böyle yani asla memnun edemiyorum. Bu ay çişli bez sayısında azalma olduğunu farkedince tarttım ilk 10 gün hiç kilo almamıştı. Bebeğimin de emerken dikkati çok dağınık ayrıca. Uykuya dalarken daha iyi emdiğini farkettiğim için uykuya geçerken meme vermeye başladım üstelik hiç de ağlamıyordu. İlk başta iyi geldi ama bu sefer de memeyi ağzından çekince ağlamaya başladı, uykusu derinleşmiyor. Bu ay doktora bir hafta erken gittim. 21 günde 200 gr kilo almış, 6. Ayda doğum kilosunu zar zor ikiye katladı. Doktor yine mamaya başlayalım demedi, boyu bir üst persentile geçmiş ama kilosu boyuna göre az, 68 cm boya 6.7 kilo. Bir tarafım bana çekmiş herhalde diyor, ben de 173 boya 48 kiloyum, hayatım boyunca hamilelik dışında 50 kiloyu görmedim ne kadar yesem de. Bütün ailem zayıf, çocukluğumda annem defalarca doktora götürmüş. Ama diğer tarafım acaba aç da o yüzden mi uykuya dalmıyor gündüzleri diyor. Artık uyurken hep meme istiyor ben de veriyorum çünkü ya açsa diye korkuyorum. Uyanınca bir daha teklif ediyorum yine emiyor, memeyi kendi bırakıyor ama 10 dk sonra tekrar teklif edince memeyi reddetmiyor tekrar emmeye geliyor büyük bir hevesle.Emzirdikten sonra birkaç kere mama vermeyi denedim ama istemedi, biberonu dişliyor oyun yapıyor. Mamayı bir tek gece uykusundan önce kabul ediyor. 60 ml veriyorum içiyor sonra biberonla oynamaya başlıyor, 90 ml yapsam onu da içer gibi ama 60 dan sonra da daha fazlası için huzursuzluk çıkarmıyor. Bu arada genel olarak keyfi çok yerinde sürekli güler eder, aşırı hareketli bir bebek. 3 aylık olduğu gün yüzüstü dönebiliyordu, sürünerek hareket ediyor, yatırsam en kötü kafasını kaldırıp dakikalarca öyle duruyor yani kilo almaması da normal herhalde diyorum ama memeyi asla reddetmemesi ve az kilo alması acaba aç mı diye düşündürüyor. Böyle bir durum yaşayan var mı? 6. Ayında uykuya bu kadar direnen, memesiz uyumayan ama uykusu derinleşmeyen, sürekli emmek isteyen bebeği olan var mı? Gerçekten düşünmekten yoruldum artık