Oğlum 19 aylık, evet ve hayırı biraz algısı açılmaya başladığından bu yana çok net bir şekilde uyguladık. Tutarlılık önemli. Eşinizin hayır dediği bir şeye siz ya da sizin hayır dediğiniz bir şeye eşiniz evet derse de olmaz, o an hayır dediğiniz şeye sonra çok çok ağladığı için evet derseniz de olmaz. Çok net olmanız gerekiyor. Normal ses tonunuzun bir tık üstü olacak şekilde, ciddi bir mizaçla, onu yapacağı şeye giderken engelleyerek hayır demeniz gerek. Örneğin ben bebeğim bir şey için tutturup ağladığında hep “Bunu yapmak istediğini anlıyorum, ama … gibi zararları var, o yüzden izin vermiyorum Kenan. Ağlamadan da bana derdini anlatabilirsin, ağlamanı istemiyorum” şeklinde konuşup telkin ediyordum. Ağlayabilir, ağlayarak da olsa sınırları öğrenebilir bunun ona bir zararı yok. Ve oğlum şuan eveti, hayırı, yapmaması gerekenleri çok iyi biliyor. Biraz dayanın, net olduğunuz sürece sınırlarını çok iyi öğrenecek.