-SweetPanda- o zaman küçüktüm ailelerimizden gördüğümüz adetliyken oruç tutulmaz öğretisiydi küçükken sorgulamıyor insan ne öğreniyorsa onu uyguluyor, büyüyünce adetimli olduğum zamanlar orucumu tutmayınca zoruma gitmeye başladı zaten senede 1 yapılan ibadetin feyzini nasıl kaçırıyorum sebebi hikmeti nedir diye araştırmak istedim, ve araştırdığım zaman kitabımızda Kur anı kerim de adetli kadının oruç tutamayacağına dair hiç bir şey yok bunu gördüm, aylarca araştırdım, sadece rivayet edilen şeylerde dahi Hz Aile nin tutamadığımız oruçları kaza ederdik rivayetini gördüm, ama adetliyken oruç tutmazdık dememiş,. Bir yanlış var gibi geldi ortada bir yanlış uygulama, Allah Kur an da cinsellikten dahi bahsederken adetli kadının orucundan bahsetmez mi yasak olsa, ki Her yerde biz size apaçık her şeyi bikdirdik diye söylüyorken. Sonra diyabetin kadınların adetli iken oruç tutması haramdır fetvasını gördüm bunu da çok araştırdım size yemin ederim gecem gündüzüm aylarım bunu araştırmakla geçti, ama Allah ın haram demediği bir şeye haram demenin şirk olduğunu Allah Kur an da belirtmiş ve bu çok büyük vebal, neye dayanarak bunu söylüyorlar anlamıyorum, hiç bir mantığını bulamadım. Oruç tuttuğum zaman kendimi daha huzurlu hissettim. Adeti 10 gün olan şnsanlar var orucun 3 te 1 i gidiyor ve ibadet zamanında yapıldığında feyzi vardır bunu Allah Kur an da çok kere söylemiş. Büyüklerimiz hiç bir saman sorgulamamışlar ben bunu onlara söylediğinde biz sorgulamadık bize öğretilen oydu dediler hep hiç sorgulayan olmamış yani anlamını dahi araştırmamışlar. Ben de küçüktüm bilmiyordum o yüzden tutmadım, bana öğretilen oydu çünkü. Ama hep huzursuzdum babam abim tutardı ben tutamazdım, araştırınca doğrusunun başka olduğunu gördüm ve şu an içim çok rahat bir şekilde tutuyorum.