Elifsenaveannesi
Bebek gelişiminde tek kıstas (ve hatta doğru kıstas) kilo değildir!!!
Fiziksel büyümede; Kafa çevresi genişliği, boy ve kiloya bakılır.
Fiziksel büyümenin yanı sıra bebeğin kaba motor (oturma, emekleme, yürüme vb), ince motor (parmakları ile yapabildikleri), dil&bilişsel ve sosyal&özbakım becerilerinin de gelişimi dikkate alınmalıdır.
Bebeğin genel mutluluğu, huzuru da bebeğinizin sağlıklı geliştiğinin göstergesidir.
Bebeğinizin kan tahlillerini düzenli olarak yaptırınız, eğer bazı değerleri düşükse mutlaka doktorunuzun önerdiği vitamin takviyesini kullanınız.
%3-97 persentil arası istatistik bilimindeki dağılımın adı üstünde NORMALdir. Yani %10 persentildeki bebek de normaldir, %90 persentildeki bebek de.Tüm bebekler %50 persentil üzerine çıksalar da normal eğrisinin medyanı şu anki %75 persentillere kayardı. Çünkü toplumdaki bebeklerin kilolarına göre dağılım yapılır. Sürekli olarak %50 üzerine çıkarmaya çalışırsanız ve herkes de aynı hedefe kitlenirse, istenilen kiloya varıldığında bir bakmışsınız halen %10 dasınız yani😂😂
Ne zaman endişe duyalım? Bebeğiniz 1-2 aylık bir sürede %10-20 persentil birden kaybetti veya birden yükseldiyse o zaman bunun altında yatan nedenlere bakabilir ve doktorunuzla takip edebilirsiniz gelişimi.
Genetik diye bir şey vardır. Tüm sülalesi 1.60 olan bir bebeğin 1.90 olma ihtimali oldukça düşüktür🤦🏻♀Aynı şekilde özellikle anne/babası metabolizmaları bozulmadan önce ilk bebeklik döneminde %25 persentildelerdiyse bebekleri de genelde bu aralıklarda olur.
Ör: Benim ailemde herkesin boyu uzun, eşimin ailesi de ülke standartlarına göre uzun. Benim kızımın boy persentili hep %90 civarıydı. Kilı persentili ise %20-30 bandındaydı her zaman. Gerçekten çok yer ve hep çok yedi. Çok emdi. Ama hep %30 larda çünkü çocuğun normali, genetiği bu.
Fazla kilo sağlık belirtisi değildir, sağlıklı gelişim belirtisi değildir. Çocuğunuzda herhangi bir sağlık problemi yoksa, gelişimi iyiyse, çocuğunuz mutluysa, KİLO da KİLO diye delirmeyiniz. Her 3 gönderinin 2’sinin altında “Bebeğimin kilosu az” ibaresi var mutlaka.. Kime göre az, neye göre az? Bir sakinleyin rica edicem🤦🏻♀