asiyeakyol32 Erken ek gıdaya başlamak (6 aydan önce) şu olumsuzluklara yol açabilir:
•Sindirim sorunları: gaz, kabızlık, ishal
•Alerji riski: inek sütü, yumurta gibi hassasiyetler
•Besin yetersizliği: anne sütü/formül süt alımı azalabilir
•Enfeksiyon riski: hijyen sorunları
•Boğulma riski: çiğneme-yutma olgunluğu yok
•Tat tercihlerini etkiler: sebze ve doğal tatları reddedebilir.
•Bebek böbrekleri henüz tam gelişmemiştir.
•Fazla tuz, protein veya yoğun mineral içeren ek gıdalar böbrekleri zorlayabilir.
•Karaciğer detoks ve metabolizma işlevleri sınırlıdır; bazı gıdalardaki protein ve toksinleri işlemek zor olabilir.
Bazı doktorlar 4. ay civarında ek gıdaya başlatmayı önerebiliyor çünkü:
•Bebeğin kilo veya gelişim durumu: Bazı bebekler 4. ay civarında kilo artışı ve büyüme açısından ek besine ihtiyaç gösterebilir.
•Anne sütü yeterliliği: Anne sütü tek başına yeterli gelmiyorsa
•Bebeğin hazır olma işaretleri: Başını dik tutabiliyorsa, oturmaya yakınsa, ilgisini yiyeceklere gösteriyorsa bazı doktorlar erken başlatmayı düşünebilir.
💫Ama genel öneri hâlâ 6. ay civarında başlamak, çünkü sindirim ve bağışıklık sistemleri o dönemde daha olgun oluyor.
Umarım yeteri kadar açıklayıcı olmuştur.
Biz 6. Ayımıza girdik ve ek gıda tadımlarına patates püresi ile başladık. Harika bir dönem 🤗🌸