serife5712 Oğlum 2 yaş 3 aylık hafif konulma geriliği var şeklinde söylenildi bunun için çözger den rapor çıkacak devletten haftanın iki günü dil terapisi alacak. Başka birinin postunda görmüştüm bu rapor ileride sorun yaratır mı önüne çıkar mı olumsuz şekilde? Çocuklarını bu şekilde dil terapisi aldıran varmı? Yarın sabahtan rapor çıkartmak için heyet toplanacakda merak ettim süreci
Derinmom26 serife5712 benim kızım işitme kayıplı ve artikülasyon bozukluğu var. O yüzden ram raporu ile ücretsiz terapi alıyor. Doktorumuz şöyle demişti her yıl yenilenen bir rapor ve yeniletmediginiz takdirde zaten düşer demişti ve nasıl bir muayene olduğumuzda e nabizda geçmişte gözüküyorsa bu da aynı şekilde gözükür demişti bize
Kayra_68_aksaray serife5712 biz cıkarttik cozger çıkardıktan sonra eğitim alabilmesi için RAM raporu da cıkartmaniz lazım evet ilerde karşiniza çıkar ama şöyle zaten bu raporlar 1 yıllık çıkıyor konuşma duzeldikten sonra zaten raporu tekrar cıkartamazsiniz büyük bi sorun olmayacaktır yani biz odyolok ve konuşma terapisi alıyoruz işitme engelimiz var cihaz kullanıyoruz
meryemecem serife5712 merhaba benim bebeğiminde bazi hastalıkları sonucu engeli vardi cozger raporu çıkarıldı var hâlâ da devam ediyor hastaliklarimiz hamdolsun toparlandı doktorumuza raporu kaldıralım ileride yavrumun önüne çıkmasın dedim oda rapor bitince sistemden düşer dedi ileride önünde engel olmaz dedi yoksa bende biran once kurtulmak istiyorum ama sizin büyük bi hastalığınız yok konuşma terapistine özel olarak gitseniz hic e nabiza yansimasa keşke belki 2.3 kereden sonra gerek kalmayacak cok büyük engeli olsaydi yataga bagimli olsaydi cozger raporu hastanelerde rahatlık oluyor ugrastirilmiyor destek de oluyor devlet
serife5712 Derinmom26 bana da öyle söyledi ama yine de bizim gibi olan kişilerden duymak istedim Peki siz hangi ram a gidiyorsunuz
serife5712 Kayra_68_aksaray geçmiş olsun Bizede öyle söyledi bir yıllık diye yine de benim gibi annelerden duymak istedim Peki hangi ram a gidiyorsunuz
serife5712 Anniiikkii kelime sayısı az baba dede yağmur kargo kuzeni var Nil Nil diyor yani bi 20 kelimesi var ama cümle kurmuyor doktor hafif konuşma geriliği var dedi yaşıtlarına göre konuşmada geri yani bunun için dil terapisi alması gerekmiş
Kayra_68_aksaray serife5712 hangi ram derken MEB e bağlı rehberlik arastırma merkezi il yada ilçemizde bulunan gidip randevu alıyorsunuz
Anniiikkii serife5712 bebeklerimiz aynı ayda benim bebeğimde cümle değil ama arka arkaya 3 4 kelime söylüyor bende şüphelendim acaba geride mi diye ama gittikçe açılıyor sanki çözülecekler inşallah
Anniiikkii serife5712 mesela şöyle bugün dayısına , dayı git al gel , dedi ama her şeyi tek tek söylemeye çalışıyor anne ben gidiyorum demiyor mesela anne git , onu al tamam , olur evet , böyle kelimeler
serife5712 Kayra_68_aksaray hangi il ilçedesiniz demek istedim Çıkan rapor ile biz mi gidip randevu alıyoruz
Kayra_68_aksaray serife5712 cozger raporu çıkınca Rehberlik arastırma merkez ne gitmeniz gerekiyor burada size çocuğun ücretsiz eğitim alması için RAM Raporu verecek sonra özel eğitim ve rehabilitasyon merkezine gidebilir ücretsiz ama maddi durumunuz iyise eğer bunların hiç birine gerek kalmadan eğitime gonderebilirsiniz
Eylulzeynep8 serife5712 Bize de doktor önerdi kimisi silinir diyor kimisi asker polis pilot savci olamaz diyor bende anlamadım ama gelisimi iyi olsunda varsin o meslekleride yapmasın yapacak birsey yok . Birde nasil randevu buldunuz asla bulamıyorum ben
Alya-Sena serife5712 merhaba kızım 40 aylık dil gelişimi geride onun için çözger den dil terapisti raporu cıkardık. Rapor çıktıktan sonra ilçeniz deki rehberlik araştırma merkezine (ram) gidiyorsunuz size randevu veriyorlar o randevu gününde cocugunuz ile gidiyorsunuz bir görevli öğretmen idi sanırım onunla görüşüyorsunuz size forum doldurtuyor sonrasında sorular soruyor oda cocuk ile ilgili. Hastane bize 2 senelik rapor vermişti ram 1 senelik uygun gördü ben ek olarak grup egitimi de istemiştim onu da rapora eklediler. Şimdi haftada 1 gün dil terapisti 1 gün grup egitimi alacak. Bu hafta baslayacagız. Önüne cıkma meselesi de söyle cocuk psk ve özel eğitimdeki yöneticiye de sordum bunu rapor süresi bittiğinde kızımın dil gelişimi yasıtları gibi olursa rapor kalkacak mı silinir mi dedim evet silinir otizm tarzı raporlar sistemde görünür ama dil raporu kalkar dedi. He kalkmasa da açıkçası cok umurumda değil varsın kızım polis asker olmasın benim cocugumun suan ki durumu cok daha önemli biz suan olan durumu iyileştirmeye çalışalım ileriyi sonra düşünürüz