Öncelikle bir kbb hekimine gösterebilirsiniz işitme testine yönlendirir işitmeyle ilgili bir problem var mı yok mu emin olmak için. Yoksa sizi dil konuşma terapistine yönlendirirler. Çocuk her istediğini işaret ederek elde ettiği için sözlü iletişime ihtiyaç duymuyordur. Onu sözlü iletişime dahil etmeniz lazım. Yol göstererek istediği her şeyin adını söyleyerek, bir süre sonra ondan da böyle yapmasını beklemelisiniz. Hala emiyor demişsiniz emzik de kullanıyor mu? O da etkiler. Ayrıca telefon televizyon gibi uyaranlara cok maruz kalıyor olabilir onları azaltmanız, bol bol oyun aktivite yapmanızı tavsiye ederim. Ayrıca günlük hayattaki şeylere çocuğunuzu dahil edin sürekli sözlü iletişim kurun ondan da karşılık bekleyin. Telaşlanmayın çözülmeyecek birşey değildir ama size biraz iş düşüyor. Kolaylıklar dilerim size.