Mavi_mom biz de yaşadık. İnce ve kaba motor geliştirmeniz lazım. Psikiyatri doktor arkadaşım kelimeler parlamakların ucunda demişti. Elleri ne kadar aktif çalışırsa beyin de o kadar hızlı gelişir diye. Farklı dokulara dokunması gerekiyor, dışarı çıkıp parkta toprak yaprak kumlar oynaması lazım, hayvanlara dokunması gerekiyor, hoplayıp zıplaması gerekiyor. Çilek tarlasına kadar götürmüştüm, tavuk, inek, keçi bilmem ne varsa hepsine temas ettirdim, onların çıkardığı sesleri taklit ettirmeyi öğrettim. 4 duvarda gelişim olmaz dediği için çözümü bu şekilde buldum. Evde etkinlikler yaptık, boncuk dizme, taki bileklik yaptık, sulu boya, parmak boya, bir de Useborne hazır parmak boya kitapları var, onları aldım, makasla kâğıttaki resimleri kesip onları birleştirme yaptık. Baya bir uğraştım. Tablet üzerinden kelime konuşan videoları izlettim, fonetik açıdan seslenişi duysun diye, çünkü benim çocuğum taklitçi değil, depolama mantığıyla gidiyordu.