Merhaba anneler,
Gerçekten artık çok zorlanıyorum, aynı süreçten geçen varsa lütfen yazsın. Yeni doğan döneminde bile bu kadar bunaldığımı hatırlamıyorum. En azından o zaman evim daha derli topluydu.
Kızım 28 aylık ve son bir aydır inanılmaz bir şekilde bana aşırı bağlı hale geldi. Tuvalete gitmemle kıyamet kopması bir oluyor. Mutfağa geçiyorum, arkamdan gelip ağlayarak beni çağırıyor. Mecburen bazen ekran açıyorum, en azından oyalanır diye… ama yok, “anne gel beraber izleyelim” diyor.
Geçen gün bir çorba yapayım dedim, tam 4 seferde anca malzemeleri tencereye koyabildim. Evin halini söylemiyorum bile; oyuncak toplatmak imkânsız, süpürge açsam ağlıyor. Gerçekten ev darmadağın ve artık yetişemiyorum.
Düşünün ki su içmeye bile gidemiyorum mutfağa. Sadece koltukta oturup onunla oynamalıyım. Su iç desem izin vermiyor, susuzluktan başım ağrıyor. Affedersiniz, tuvalete bile gidemediğim için zorlanıyorum. Eşim çok yoğun çalışıyor, geç saatlere kadar geliyor. O bile gelse, sadece “anne, anne, anne…” diyor. Sanki 5 aylık bebek gibi sürekli kucak istiyor bi de. E ağırlaştı artık taşınacak gibi de değil kucakta.
Yemek yapamıyorum, yemek yemeye bile fırsat bulamıyorum. Çoğu gün sadece kahve, su ve bisküviyle geçiştiriyorum. Artık oturduğum yerden kalkamadığım için son bir ayda ciddi kilo aldım. Gerçekten fiziksel olarak değil sadece; ruhen, duygusal olarak da çok yorgunum.
Akşam yemeğini, bulaşığını bile 3 kere salona girip gönlünü yapıp öyle toparlıyorum artık… siz düşünün evin halini.
En ilginci, kızım 3 gün oyun grubuna gidiyor ama orada kesinlikle böyle davranmıyormuş. Öğretmeni “çok uyumlu, sorun yok” diyor. Hatta ben okula bırakınca bana öpücük atıp “bay bay” yapıyor. Ama evde bambaşka bir çocuk gibi.
Komşular, site görevlisi bile sesini duyuyoruz niye ağlıyor felan diyor. Ben de bilmiyorum ki diyorum. Dışarı çıkacaksak giyinirken ağlar, eve girince soyunurken ağlar, sürekli ama sürekli ağlıyor. 😢😢😢
Ne yapacağımı gerçekten bilemiyorum. Bu dönemi yaşayan, atlatan anneler varsa lütfen nasıl baş ettiğini yazsın. Gerçekten geçiyor mu bu dönem? 😞