14 aylık oğlum bir çok kelimeyi söyleyebiliyor. Genelde bir iki kez göz hizasında tekrar edince öğrenir söyler hemen. Ama konuşma olarak yapmıyor bunu. Normal mi? Kendi kendine de yapması mı lazım bilemiyorum. Sizin çocuklar yapıyor mu?
Mesela bu ne? Diye sorunca söyler ama sormazsam durduk yere o kelimeyi kullanmaz. Kitap okurken veya dikkat çekici şekilde duyduysa arada bir kendi kendine de söylediği oluyor ama öyle aktif kullanmıyor sormamız lazım illa.
Bu kim diye sorunca teyze diyor ama seslenmek istediğinde teyze diye seslenmiyor mesela. Kapıyı açayım mı kapatalım mı diye sorarsam aç der ama kendisi durduk yere aç demez. Bunun gibi.
Konuşmayı hiç sevmiyor sırf biz zorluyoruz diye konuşuyor gibi geliyor. Hep zoraki yani. Evet onlarca bilinçli kelimesi var ama hepsini de biz zorlayınca yapıyor.