bebegininannesii uyaran eksikliği ve dikkat eksikliği var dedi. Göz teması kuruyor kızdığımı anlıyor otizm olduğunu düşünmüyorum 3 ay sonra yeniden gel dediler. Hepsi de aynı şeyi söyledi. Ben çocuk gelişim mezunuyum özel eğitim dersleri de görüyorduk. Aslında otizmli çocuklar kendilerini belli ederler tabi bilmeme rağmen kendi çocuğumda o kadar çok evham yapmıştım ki postlarıma belki denk gelmişsinizdir. Oyun oynamaya kapalı olurlar, göz teması kurmaz büyük bir çoğunluğu, sosyalleşmekte zorlanırlar, tekrar eden takıntılı davranışları olur, kendilerini beden dili ile de ifade etmekte zorlanırlar sizi mesela bir şey istediği zaman elinizden kaldırır mı gösterir mi kendini ifade edebilir mi bunu sadece konuşmak olarak algılamayın elini uzatıp göstermesi de olabilir yada suyu biter suluğunu size getirir siz başka odadan seslendiğinizde gelir mi vs. Uyaran eksikliği otizmle o kadar benzerdir ki ayırt etmek güçtür ve 22 aylık çocuk için tanı koymak çok erken siz tv izlediğini vs söylediniz mi bunun için bi süre vermeleri lazım size tvyi kesip gözlemlemeniz lazım gelişiminde gerilik olacak mı ilerleyecek mi durumu ne olacak bakmadan bilinmez