eozlem Bebeğim ne dersem söylüyor ama rutinde bu kelimeleri kullanmıyor. Bunları söylüyor kabul ediyor muyuz? Daha çok taklit gibi, bir kelimeyi arka arkaya tekrar edince o da ediyor. Ahtapot, ayran, ingilizce renkler vs. 15 aylık.
suheyla92 eozlem 15 aylik bebek ahtapot mu diyor gercekten oyleyse bisey icin endiselenmeniz cok sacma 😅
maygirl eozlem rutinde kullandigi kelimeleri illaki wardır.anlık sizin soylediklernizi soyluyor olmasida gayet iyi.bu alıcı dilini ve konuşma kabiliyeti gosterir.rutinin dısinda anlik kullanmiyorsa dediğiniz gbi taklittir.o kelimeyi kullanması gereken bi durum oluşunca kullanablir. hem bilincli kullanmis olur hemde kelimeyi öğrendiğini anlarsiniz.tekrarlaması anlık olarak bi gelisim basamak şeklidir..cok takilmayin.
Ballilokmam11 eozlem yeri geldiğinde söyler söylemese bile gayet iyi yine de ilerisi için daha rahat öğrenir maşallah
Sermec27 eozlem valla çok iyi ne derseniz tekrar ediyormuş oğlum 17 aylık anne baba dede meme attı gel diyor o kadar
maygirl suheyla92 cok rahatlikla soyleyeblirler.antilop,vantratör gibi kelimeler dahil.Nerden biliyorsun diye sormayın.🤣
eozlem maygirl teşekkür ederim öncelikle ☺️ endişe ettiğimden değil de burada hep gördüğüm bir muhabbet ama kendi bebemden emin olamadım 😂
eozlem suheyla92 işin garip yanı benimki de anne demiyor 😂😂 “ben bilmiyom” bile diyor kitabı sen oku diyince 😂 değişik benim oğlan 😅
Alimeehatun suheyla92 bebeğinizin dil gelişimi nsıl peli kaç kelimesi vr hareketleri nasıl benim oğlum da 18 aylıkda yani kelimeleri var. Sordugumız herseyi gösteriyo resimleri ama cocugumda sorun öu bar diyorum
ulsy123 Tekrarlar kelimeden sayılmaz kendiliğinden o kelimeyi birkaç kez kullanmış olması gerekir ki henüz bebeğiniz küçük. 4 5 kelime söylüyor olması gelişim açısından normal kabul edilebilir
eozlem ulsy123 güncel kullandığı kelimeler: anne, baba, dede, babaanne, gel, git, ver, al, hayvan sesleri, purple, yellow, dört, Allah Allah
suheyla92 Alimeehatun oyuncağını getir derim camasiri sepete at bulasik makinesini boşaltalım evi süpüreyim vs herseyi anlar ve yapar cok hareketli 19 aylik ve 19 olduktan sonra adeta enerji patlaması yaşamaya basladi bir an durmuyor kitap okumayi cok sever uyaninca ve yemek yerken mutlaka ister ama konuşma pek yok ih ih diye gösterir herseyini. Kelimesi de 5 6 tane ama bunun disinda yavaş yavaş tekrarlamaya basladi söylediklerimizi atiyorum baba gitti diyorum gitti diyo ama sürekli kullanmıyor o kelimeyi o an beni taklit ediyo ve bitiyo yine söyletmeye calisiyorum bazen söyler bazen soylemez
eozlem Sermec27 bizim ev çok kalabalık, kayınvalidem ile yaşıyorum. Gelen giden çok olur. Görümcemin de 2 küçük kızı var onların etkisi çok oluyor muhtemelen
GezginPaNDa eozlem bilinçli olarak kaç kelime söylüyor? Bence sadece kelimeleri Taklit ediyor olması bile, konuşmasında bir sorun olmadığını gösteriyor . endişe edilecek bir durum yok bence
eozlem GezginPaNDa güncel kullandığı kelimeler: anne, baba, dede, babaanne, gel, git, ver, al, hayvan sesleri, purple, yellow, dört, Allah Allah
aslhns Sermec27 2 yaşına gelmeden yetişkin insan gibi konuşmuştum çok erken konuşmusum ama annem gurbetteymis açıkçası o süreçte ekonomik olarak sıkıntıli bir hayat yaşamışlar ekmek yapıyormuş boyna ve TV izliyomusum sürekli. Konuşacak çocuk konuşuyor benim oğlum da 4 yaşından sonra konuştu çok ilgilenmeme ragmen. Çocukla alakalı tamamen 💕