alparslan_goktug
Size bir şey söyleyeceğim, beni ne kadar ciddiye alırsınız bilmiyorum ama şimdiden uyarayım:
Şu anda “durmuyor” diye günde üç defa, 15’er dakikalık ekran açarsanız, ileride çok daha büyük bir sıkıntı yaşama ihtimaliniz yüksek.
Ekran, tabii ki çocuklar için zararlı. Benim durumum da ekranla öğrenmiş bir çocuk olarak söylüyorum; bu, sizin için rahatlatıcı olmasın. Çünkü çocukların gördükleri şey, gerçek bir öğrenme değil, ezberdir. Bu da ileride okul hayatında ciddi problemlere yol açabilir.
Hatta daha erken yaşlarda, otizm benzeri davranışlar bile görülebilir. Ayrıca çocuklar ekrana bakarken gözlerini tam olarak kullanmazlar; bu da görme gelişimleri için zararlıdır. Beyin gelişiminin en önemli kısmı (%80) 0–2 yaş arasında tamamlanır.
Tekrar söylüyorum; “Şimdi durduramıyorum, sadece 15 dakika açtım.” dediğiniz o an, ileride büyük bir alışkanlığın başlangıcı olur. Özellikle doktorlar “kesinlikle sıfır ekran” dediğinde, bu alışkanlığı bırakmak çok daha zorlaşır hele ki kış aylarında.
Artık karar sizin.