Malum kış ayı geldi hastalıklar başladı. Kime selam versek soğuk algınlığı ya da gripten muzdarip. Birkaç gündür ben ve oğlum da hastayız. Hatta oğlum benden daha iyi durumda çok şükür. Buradaki postlarda da denk geliyorum. Anne hastayken bebeğini emzirebilir mi soruları da soruluyor. Yıllar evvel eşi doktor olan bir arkadaşımdan öğrenmiştim. Eşi “hastaysan çocuğu dah sık emzir” derdi. Bugün yeniden aklıma geldi yapay zekaya sordum.
🤱 Anne hasta olduğunda ne olur?
Anne grip, soğuk algınlığı, mide virüsü gibi çoğu sıradan enfeksiyona yakalandığında, vücudu bu mikroba karşı antikor üretir. Bu antikorlar da anne sütüne geçer.
🦠 Bu antikorlar ne işe yarar?
Bebeğin bağışıklık sistemi henüz tam gelişmediği için, annenin ürettiği antikorlar bebeğe pasif bağışıklık sağlar.
Yani bebek, o mikropla karşılaşsa bile ya hiç hastalanmaz ya da çok hafif atlatır.
Bu yüzden, anne hasta diye emzirmeyi kesmek genellikle önerilmez. Tam tersine, devam etmek bebeğin bağışıklığı için faydalıdır.