Nikita Ben 3 gün kuralına tam olarak uymadım. Anam babam usulü de değil, araştırma yaparak ,Q1 seviyesindeki tıp dergilerinden makaleler okuyarak devam ettim. Anaflaksiye sebep olacak kadar şiddetli besin alerjileri 2 saat en geç 6 saate kendini gösterir. Dolayısıyla 3 gün kuralına gerek kalmadan anlarsınız. Yaşadınız sanırım böyle bir vaka, Allah bir daha yaşatmasın. Benim de arı sokmasına alerjim var 10 yıl önce dilim şişip boğazımı tıkamıştı, durumun ne kadar ciddi olduğunun farkındayım.
Tüm gıdalarda 3 gün kuralı ne zamana kadar uyguladınız acaba? Bir yerden sonra bırakmış olmalısınız, tüm gıdaları denemek mümkün mü 3 gün kuralıyla? Ben 25 yaşımda keçi sütüne alerjim olduğunu yüzüm gözüm şişince anlamıştım mesela. Bana bu yüzden artık çok mantıklı gelmiyor eğer ailede alerji geçmişi yoksa veya bebekte şiddetli egzama varsa.
Alerjik gıdalarda 3 gün denedim bu arada hatta fıstık ezmesini kuzenimin doktor olduğu hastanenin bahçesinde verdim :) Biliyorsunuzdur alerji riski çok yüksek. Ama kabağın %95i su mesela alerji yapma ihtimali inanılmaz düşük. Çoğu meyve sebze de böyle. Bu yüzden çoğu doktor hemfikir 3 gün kuralının “outdated” olduğuna.