zynphuma Merhaba kızlar tüp bebek tedavisi görüyoruz bir tane kızım var ama kistik fibrozis hastası eşim ve bende genetik taşıyıcıyız. Benim yumurtalarımda veya eşimin spermlerinde herhangi bir sorun yok bu açıdan sağlıklıyız şimdi bana tek embriyo transferi yapıldığında embriyo bölünüp ikiz olma ihtimali var mı sizce sadece genetik açıdan sağlıklı olabilmesi için preimplantasyon yaptırıyoruz onun dışında herhangi bir sağlık sorunumuz yok istesek normal yollada hamile kalabilirim ama genetik hastalık taşıyıcısı olduğumuz için doktorumuz genetik taramayla tüp bebek yapın dedi ikiz ihtimali var mı sizce daha henüz aşılama yapılmadı
Ays1 zynphuma yaa lütfen benide bu konuda bilgilendirir misin bizede normal yönden çocuk yapmayın dediler taşıyıcıymışız bir oğlum var 6 yaşında kardeşi olsun istiyorum ama tedirginim de nasıl oluyor lütfen bana da anlatır mısın
tarana19 zynphuma Merhaba, genetik olarak ailenizde ikiz durumu varmı? Dediğiniz olay olabilir, ama nadir bir durum.
babyisleeping zynphuma çok çok düşük bir ihtimal, yüksek ihtimal bölünmez tek tutunur. Bu konularda araştırmalarım sonucu bilgi sahibiyim. Duymadım yani çevrede falan hiç o tarz bir durum. Tabi yine Allah ol derse olur ona bişey denemez :)
zynphuma Ays1 benim kızımda 3 yaşında doktorumuz adetinin 2. Günü yumurta büyütme iğneleri kullancaksın dedi şuan adet olmayı bekliyorum yumurtalar büyüdükten sonra çatlatma iğnesi yapıp 36 saat içerisinde yumurta toplama işlemi yapacağım dedi aynı gün eşimden de sperm alıp laboratuvar ortamında birleştirip embriyo oluşturacağız bu embriyolar 5. 6. Güne geldiklerinde embriyolara biyopsi yapıp genetiklerine bakacağız 1.5 ay kadar genetik tarama yapılıyormuş sonra sonuçlar gelince sağlıklı olan embriyoyu aşılama yöntemiyle rahim içine yerleştirip hamileliği başlatacağız dedi ama tek embriyonun da bölünme ihtimali varmış sanırım istiyorum aslında ikiz ama bir yandan da kızım hasta yetebilir miyim acaba diye sorguluyorum
zynphuma tarana19 hayır ikiz gebelik yok genetiğimizde ama embriyonun bölünme ihtimali varmış sanırım yaşan var mı aramızda bilmiyorum doktorumuz %2 ihtimal ama sağlıklısınız olabilir belki dedi
tarana19 zynphuma Evet, az da olsa ihtimal var. Genetik yatkınlığınız olsaydı ihtimal daha yüksek olurdu. Umarım istediğiniz gibi bebeklerinizi kucağınıza alırsınız.
Ays1 zynphuma inan ki bilmiyorum bizim doktor bize hiçbirsey demiyor çünkü kendide bilmediğini söyledi nedeni ise evet taşıyıcıyız oğlumda taşıyıcı sonuca varmak için 2 sene boyunca gittik geldik test verdik herbir teste paralar ödedik ama sonuc olarak bize taşıyıcıyız dedi bir doktor kesinlikle çocuk yapmayın dedi öteki ne yapın ne yapmayın diyemiyorum dedi
zynphuma tarana19 inşallah çok teşekkür ederim hormon geliştirici iğne veriliyor ya zaten sağlıklıyız ikiz ihtimali yükseliyor gibi sanki
melekbgci Nadirende olsa oluyor, ama ikiz istiyorsaniz varsa 2 embriyo transfer ettirin hem tutunma şansı artıyor iki tane olunca, 2 embriyo konunca ikisininde tutma ihtimali kesin değil bu arada ama şans artar en azından
zynphuma babyisleeping tabiki rabbim ol derse kimse önüne geçemez 😇 rabbim hayırlı sağlıklı evlatlar nasip etsin
ahsen57 Bende tup bebekle hamile kaldm doktorum keseyi görmeye çağırmıştı muayenehanesine hiç unutmuyorum benmle aynı gün teansfer olan bir bayan vardı 3 düşüğü vardı doktorumuz riske atmayıp tek embriyo transfer etmişti ona. İkimzde o gün kese görmeye gitmiştik benden önce o girdi ve sevinç çığlıkları attı cnku tek embriyo içeri de bölünmüş ikiz olmuştu ve sağlıkla kucağına aldı diye biliyorum doktorumdan aile de varmıdır blmiyorm ama nasıp işte 🫣
zynphuma ahsen57 hangi yumurta büyütme iğnesi kullandınız bana puregon verdi doktorumuz mide bulantısı şişlik halsizlik baş ağrısı vurulan yerde şişme yaptı sizde de oldu mu acaba
ahsen57 zynphuma yaa ismini unuttm Sabah bakaym bulursam yszarm ama Bir sıkıntım olmadı ya sadece prednol die bir ilaç vardı galiba mide koruyucu o benı etkilemişti onun dışında problem yaşamadım ben