hazal3421
Travma sonrası stres bozukluğu olabilir (dalga geçenler olacaktır fakat bu yaşlarda travmalar oluşur bu sebeplerden ve ömür boyu yük gibi taşır yetişkinlikte) ve bu durum yetişkinlerle ve akranlarıyla olan iletişimini zorlaştırabilir. Psikolog değilim fakat bu gibi durumların önüne geçmek için iletişimin şart olduğuna eminim. Duygusal açlığını annesi olarak sizde arar çocuk ilk önce. Sebebiniz ne olursa olsun sürekli iletişimde kalmalısınız çocuğunuzla. Sonuçta insanlar konuşa konuşa diye boşuna dememişler.
Kendinizi onun yerine koyun, kalabalık bir evdesiniz ve ev sahibi sizinle değil başka bir misafirle daha çok ilgileniyor, halbuki siz önce gelmişsiniz, ilgi hep önce sizdeydi, fakat ikinizle de iletişim kurup konuşabilecekken yemek yapıp evi toparlayıp, temizleyip diğer misafire ilgisini veriyor çoğunlukla ve siz bir şey sorunca sadece ilgileniyor ya da çok elzem durumlarda (düşme, yaralanma, ağlama vs.) siz bile kendinizi kötü hissederdiniz değil mi?
Empati kurarak çözüm bulmanız aslında daha kolay. Kendinizi kızınızın yerine koyun ve onun duygusal açlığını önce siz doyurun. Sonrası zaten oyun grubu, kreş, anaokuluyla gelir.