ornitorenkperi 28 aylık çocuk ben merkezcidir zaten.Kendi karakterini keşfediyor.Özguven temellerini atiyor “benim” derken aslında.Çocugunuzun yaptıgı normal bi gelişim belirtisi.Kiskanclik filan değil kendini koruma hali bu.Gorumcenizin çocuğuyla olan davranışıda muhtemelen sizinde dediğiniz gibi oyuncaklari firlatmasından kaynaklı.Ve oyuncaklarinin zarar gormesini istemeyeblir.Kendisine kötu savrandgi icn sewmeyedeblir.kızinizda aslinda kendini savunuyor buyuzden paylasmak istemiyor.etki tepki gibi yani.Nasilki kucagina gitmek istemedigi birinin zorla kucagina vermek,korktugu bseyi zorla yaptrmak cok yanlissa bu konuda zorlamakta cok cok yanlis.surekli olumsuzluk ekleryle uyarana maruz birakmamak en dogrusu.cnku ozguveni kırılır zamanla,kıskancliga gercekten inanablir..en dogrusu sizin yaklasiminiz zaten "istersen paylasorsin,istemezsen zorunda degilsin"demek saha cok guwen verir.ve onun olusmakta olan karakferine kararuna saygi duymus olursunuz.Bunun zararli davranis oldugunu anlatin cewrenize.hatta gorumcdnizin cocugu ile biraz sınır mesafe koyun.Eger sizi bu konuda zorluyorlarsa..Zaten paylasmayadablir hic bi cocukla bu bile cok normal.cnku bu davranis biciminin gelismis yas aralıgında bile değil çocuğunuz.Ama paylasip onunla paylasmyorsa karsidaki cocugun davranis sekli ve ortamda surekli paylas diye baskilanmasıdır.Daha az gorüşün derim bi süre.olmuyorsada cocuk zorlanip surekli paylas denmesin onun yerime diger cocuğun davraniş sekli uzerine düşünsünler.