bsrrrrr Bugün 30 günlük olduk dr kontrolümüz vardı. Doktorumuz yeteri kadar kilo almadığını mama başlamamız gerektiğini söyledi. (Günde 3 sefer 60 cc olacak şekilde önerdi) Dr önerisi ve araştırmalarım sonucu hipp marka mama aldık. Eve geldik meme reddi de olmaması adına önce 20 dk emzirdim bi 15 dk sonra da mama hazırlayıp (60 cc) eşime verdim alabildiği kadar ver bakalım dedim. Duşa girdim duştan sonra baktım mamanın hepsini bitirmiş uyumuş. Yatağına yatırdım 2 saat geçti aradan sesler gelmeye başladı. Baktığımda fışkırır tarzda kusmaya başladı kaldırdım hemen tekrar kustu aynı şekilde ama ilk defa bu kadar şiddetli fışkırır tarzda kustuğunu gördüm çok korktum. Üzerini falan değiştirdim hala uyuyor bu arada dedim artık kusmaz yatırayım. Yatırır yatırmaz tekrar kusmaya başladı hatta eşim avcunu açtı iki avcunu dolduracak şekilde tekrar kustu. Çok korktum neden böyle oldu acaba mama mı dokundu yoksa emzirip ardına mama verince çok fazla mı oldu. Ama anında kusmayıp uyuyup 2 saat sonra bu şekilde kusması kafamı karıştırdı. Aynı durumu yaşayan varsa lütfen yardımcı olabilir mi.
selimtahamom bsrrrrr üste çıksın o kadar kusması şaşırttı beni açıkcası ben de hipp kullandım hatta meme üstüne veriyodum sizin yaptığınız gibi hiç sorun yaşamadım, yani emzirmenin üstüne vermekle alakası yok bebeğe dokunmuştur, son kullanma tarihine baktınız mı
ozdenizzz bsrrrrr hipp mama da benim ikizlerim de aynı şekilde oldu mamayı değiştirdim devam etmedi bizde.
suheyla92 bsrrrrr ben de hipp kullandim hicbi sorun yasamadim bence fazla geldi bir kere de emzirmeden deneyin bence mamadan mi oldugunu anlamak adina. Sonrasında da 60 degil 30 verirsiniz
birhemsire0 Merhaba bebeğim 2 buçuk aylıkken aynı şeyi bizde yaşadık biz golden goat kullanıyorduk doymadığı zamanlarda 30 veya 60 cc olacak şekilde veriyorduk o gece hiç meme emmek istemeyince bu sefer 90 cc hazırlayıp verdim hepsini içti aradan iki saat geçti bir anda avuç dolusu fışkırarak kusmaya başladı öğürmeler oldu biraz bekledik geçer diye tekrar aynı şekilde kustu kusarken de boğuluyordu bir andan en sonra tekrar kusunca soluğu acilde aldık ve uyku saati olduğu için kusup uyuya kalıyordu sanki halsiz düşüyordu korktuk hemen doktora götürdük doktorumuz kusmaya bir şey yapamayacağımızı emzirmeyi denetip eve göndereceğini söyledi ama emmedi hatta uyandıramadık asla o kadar derin uyuyordu zorla memeyi ağzına verince tekrar öğürüp bu sefer yeşil kustu azıcık doktor hemen serum ve tahlil istedi serumun yarısında gözlerini açtı meğersem çok fazla kustuğu için halsiz kalmış ve şekeri düşmüş serumla toparladı sonra emdi ancak o gün bugündür tam 7 tane mama denedim asla ağzına almıyor tadını alır almaz öğürmeye başlıyor hala da içmiyor tabi anne sütünü arttırmaya yönelik şeyler yaptım ve olduğu kadar ilerledik şu an kilo alımı az ek gıda ile kilo aldırmaya çalışıyoruz kusma ve sonrası mama reddininin nedenini asla bizde anlayamadık uzun oldu kusura bakmayın umarım bebişiniz iyidir ve mama reddi olmaz 🙏🏻
bsrrrrr birhemsire0 benimki de uykuya daldı kustuktan sonra başında bekledim devamı gelmedi. Az önce kendi uyandı emzirdim yatırdım şimdi bekliyorum yine sütü de kusacak mı diye. Kusmuğu beyaz süt kesiği tarzındaydı. Bu arada bunun öncesinde evde bulunsun diye aptamil almıştık 30 günlük süreçte toplasan 4-5 kez anca vermişimdir aptamilden hatta max 30 cc vermiştim onda yaşamamıştık hiç. Hipp i de Dr önerisi ve araştırmalar sonucunda daha iyi olduğunu düşündüğüm için denemek istedim. Yarın gündüz bi 30 cc deniycem bakalım aynı sorunu yaşayacak mıyız yaşarsak aptamil i tekrar alır denerim.
bsrrrrr ozdenizzz muhtemelen mamadan o zaman yarın da deniycem düşük cc ama çok da korkuyorum hiç böyle bişey yaşamamıştım. Psikolojim bozuldu resmen bebeğimi o şekilde görünce.
ozdenizzz bsrrrrr çok iyi anlıyorum sizi benimde öyle olmuştu hatta tam hikayemi anlatayım size benim ikiz olduğu için hem meme hem az miktarda mama ile gidiyordum aptamille pronutra ile başladık biz sonra bana sürekli hipp övdüler özellikle gaz için falan bir deneyeyim dedim 1 2 gün normal sonra kızlardan biri sürekli çıkartmaya başladı ama mama fazlası değil baya kusuyo ertesi gün diğer kızım başladı aaa dedim mamadan aptamile geri döndüm hemen toparladı düzeldi. Manaları bebeklerimiz seçiyor İnşallah sizinde böyle basit bir olaydır.
birhemsire0 bsrrrrr çok haklısın çok kötü bir süreç biz hastane 5 dakika olmasına rağmen ben arkada bebeğimi tutarken kusmasın diye dua ede ede gittim ve tam acilin önünde tekrar kusmaya başlayıp boğulur gibi oldu o anki panikle ki ben de eşim de sağlıkçıyız ters çeviremedim eşim koşarak geldi aldı acile koştu girdiğimizde satürasyonları yani oksijen değeri biraz düşüktü allah bir daha yaşatmasın çok korkutucuydu 🥺 doktorumuzla da konuştuk tahlillerinde hiçbir sıkıntı yoktu neden olduğunu bilmiyoruz şu an kilo alımı çok az doktorumuz Aptamil içmediyse hiçbir mamayı içmez boşuna denemeyin dedi tabi denedik belki olur diye olmadı
albatross bsrrrrr Bebeğin yeteri kadar kilo almamasına bazen alerji de sebep oluyor. Eğer süt alerjisi varsa mama alerji yapmış olabilir ve bu sebeple kusmuş olabilir. Yeğenimde aynısını yaşadık çünkü. İsterseniz bir doktorunuzla konuşun. Biz zor bulduk alerjisi olduğunu sizin aklınızda olsun diye söylemek istedim.
bsrrrrr albatross teşekkür ederim bu da bi ihtimal tabi ama aptamil verdiğimde yaşamamıştık böyle bişey.
bsrrrrr birhemsire0 bende sağlıkçıyım insan kendi canına bişey olunca donup kalıyor valla eşim daha soğuk kanlıydı ben aşırı tedirgin oldum.
bsrrrrr ozdenizzz bu sabah 30 cc mama verdim herhangi bir sorun yaşamadım. Az önce de 60 cc verdim bakalım beklemedeyim inşallah bi sıkıntı yaşamayız. Ama bugün kakası çok değişik hafif yeşilimsi sarı değişikti ayrıca kokusu da kötüydü mama aldığı içindir diye düşündüm normalde anne sütü alıyordu hep.
ozdenizzz bsrrrrr panik yok sakin olun biz bebeklerimizi bebeklerimiz bizi tanıyacak böyle böyle tecrübe edicez tanışıcaz onlarla inan ki üstesinden geldikten sonra a bende de böyle böyle olmuştu diyeceksin ♥️
edalliyy bsrrrrr mamadan bizde de öyle olmuştu hipp ve Sma hiç yaramadı bebekten bebeğe değişiyor tabi bazılarına iyi geliyor bize +kabızlık ve gaz yapmıştı
bsrrrrr ozdenizzz evet kesinlikle böyle olacak ama ilk bebeğim olduğu için ağladığında tedirgin oluyorum ne derdi var diye ☺️ Ağlaması sanki kötü bişey var bi yeri ağrıyor gibi geliyor bana yavaş yavaş atlatmaya başladım ama zorladı lohusalik süreci falan yani zor şeyler bunlar alışana kadar ömrümden ömür gitti ☺️