sseydabal öncelikle sütü kaynatıp çok soğutmadan mayalamanız gerekiyor. 1 litre süte ben 1 kaşık maya (yani yoğurt aslında) kullanıyorum. Hatta bazı yerlerde sütlerin yanında ufak kaplarda maya veriliyor. Ayrı bir kasede mayamı ve kaynatıp yeterli ısıya getirdiğim sütümden biraz koyup karıştırıyorum güzelce. Ardından sütümün içine döküp oradada karıştırıyorum. Daha sonra istediğim boyutta şişelere koyup üzerine kapaklarını bırakıyorum ama çevirip kapatmıyorum. 4-4.30 saat güzelce sarıp mayalandırıyorum. Ardından kapaklarını alıp dolaba koyuyorum bir kaç saat o şekilde dinlendiriyorum. Taş gibi oluyor yoğurtlarım ters çevirince bile dökülmez. Ertesi gün tüketmeye hazır oluyor.