elif2393 Hayırlı akşamlar kızlar benim bebeğim 5 aylık oldu, artık ek gıdaya geçmek istiyorum gece sık sık uyanıp emiyor acaba aç kaldığı için mi diye düşündürüyor bu beni gece uyumadan önce nasıl bir mama verebilirim daha konforlu bir uyku olması için…
nursemom05_ elif2393 ek gıda değil de formül mama verebilirsiniz belki. daha geç sindiriliyor ya anne sütüne göre
adaatuna elif2393 uyumadan önce sütünüz yetiyorsa (sağıp bakın) emziirp uyutun baktınız sütünüz az aptamil vs verebilirsiniz. Onun dışında uyku öncesi ek gıda verilmez
mamabear_ elif2393 alışkanlıktan. Uyku öncesi bir şey yedirmek zaten önerilmiyor ama onu geçtim ek gıdaya yeni başlayacaksanız hiç hiç yapmamanız gerekiyor. Alerjik bir reaksiyon olsa gecenin bir yarısı nasıl farkedeceksiniz?
1arasss Bence alışkanlık ve ayrılık kaygısı bende emziriyorum saat başı kalkıyor o kadar acıkılmaz yani bide emmiyorda her kalktığında emzik niyetine ağzında tutuyor öyle uyanmasına yakın emziğini veriyorum bu arada onu da kabul etmiyor
elif2393 1arasss aynen benim ki de öyle sürekli uyandığı için yanımda uyutuyorum ona da alışsın istemiyorum emzikte asla tutmadı hiçbir türlüsünü
nursemom05_ elif2393 anne sütü alamayan bebeklere kullanılan mamalar :) aptamil, bebelac vs. Bu arada benim bebeğim de sürekli kalkıyor. 6. Ayına kadar böyle devam ederse bende bi mama alıp deneyeceğim belki daha uzun süre tok tutar diye
doruk14 elif2393 uyku öncesi birşey yedirmeyin bağırsakları rahatsız eder hatta uykudan 1-1.5 saat once yedirin diyolar mama kullanabilirsin uykuya gecerken emzirip misal 4 saat sonra uyanmadan yarı uykulu 90-120 cc mama verebilirsin rüya maması şeklinde daha sonra gece zaten acıktığında kendisi uyanır. Benim bebeğime bebelac gold iyi geliyoe ben onu kullanıyorum her bebek farklı deneme yaparak mama verebilirsin. Ama tavsiyem eğer sütünüz yeterli ise mamaya alıştırmayın benımkı mamaya yani biberona alışıp 7. Ayında beni bıraktı😢
elif2393 doruk14 ben yettiğini düşünüyorum çünkü kilo alımı çok güzel ve tuvaletini de yapıyor gün içerisinde ama çevremde acaba bu çocuk doymuyor mu ondan mı ağlıyor sesleri duyunca bir tedirgin oluyorum
doruk14 elif2393 kılo alımı iyiyse sırf uyanmasın dıye mamaya başlamayın ek gıda zaten vermeyın versenızde o aylarda zaten tadım sürecinde doyacak kadar yemez yesede senin sütün son noktayı koyar ek gıda kurtuluş değil ve dediğim gibi sütün yeterli ise mama verme. Mama versende o sana alışkanlık yaptıgı ıcın yine uyanıcak iki emip uyuycak ben mama veriyorum emzıkte kullanıyorum gecelerı benımkıde uyanıyor ama her uyandıgında mama vermıyorum emzık verıyorum gerı uyuyor 1 yaşına gircek ama dogdugundan berı aynıydı sütüm yetmedi mamaya gectim önceliğin herzaman anne sütü olsun keşke sütüm gelsede emmeye devam etse diyorum mama kötü bişey değil ama hazırlamak eziyet 😒
doruk14 elif2393 ve en önemlisi çevreyi dinleme bez sayısı iyi kılosu iyi diyosun çevre halt yesin bazı bebekler senin bebiş gibi anneye hatta memeye düşkün olur emin ol bu zamanlarda geçiyor sadece biraz sabır ve eşinden destek al geceleri uyuyamadıgın için en azından evde oldugu vakitte seni uyutsun
elif2393 doruk14 aynen öyle alışkanlık haline getirmiş artık mutlaka uyanıyor mama bende verme taraftarı değilim gerekli olmadığı sürece tabiki
elif2393 doruk14 normalde il dışında yaşıyorum şimdi memlekete geldim her kafadan bir ses nasıl su vermezsin çocuğa yazık diyen mi dersin dişleri çok kaşınıyor tetagil veriyorum o farklı birşey olduğu için heyecanla açıyor ağzını bu çocuk aç kesin diyorlar baksana nasıl yiyor falan fistan bunun gibi birsürü şey kafam karıştı