1merling merhaba bende tam 5 ay 5 günlükken başladım ek gıdaya sadece mama ile besleniyorduk, önce doktorumuza danıştım başlayabilirsin dedi sizde öncelikle bir danışın derim.İlk aylarda maksat alerji olup olmadığını öğrenmek ve bebişlerin gıdalara alışması.O yüzden tadımlık vermelisiniz.Genelde alerji riski düşük sebzeler ile başlanıyor kabak patates havuç gibi.Bunları buharda veya çok az suyla haşlayıp çatalla ezerek vermeye başlayabilirsiniz.Çok pürüzsüz yapmayın sonrasında çiğneme sıkıntısı olmasın.Eskiden meyve ve sebzelerde 3 gün kuralı vardı her bir ürünü 3 gün denetiyorlardı ama artık çoğu doktor buna gerek olmadığını söylüyor benim doktorumda öyle söyledi.Mesela yoğurt yumurta gibi şeyleri 3 gün dene dedi ben öyle yaptım.Yoğurdu da evde mayalamanız daha iyi olur.Sebzeler,meyveler ve yoğurt bunları önce 1 çay kaşığı sonra 1 tatlı kaşığı gibi arttırarak verebilirsiniz.Örneğin ilk gün kabak püresi yapıp verin o gün başka bir şey vermeyin alerji yapıp yapmadığını rahat anlayabilmek için.Sonra ikinci gün patates üçüncü gün havuç gibi gibi.Bu sebzeleri ikinci kez verdiğinizde miktarını azar azar artttırın.Ben yoğurdu 3 gün tattırıp sonra sebzelere geçmiştim.Sırasıyla kabak patates havuç elma şeftali armut balkabağı bezelye avokado muz denettirmiştim.Tadımlar bitince sebzeleri birbirine karıştırarak,içine pirinç irmik vs koyarak devam ettim.İlk 1 yıl şeker tuz bal yasak patlıcan domates çilek karpuz bunlarda çok önerilmiyor ama tam yasak diyemeyiz.Cam rende işinize yarar buharda haşlama aparatı alabilirsiniz ama şart değil aynı işi süzgeçte görür.Mama önlüğü mama kaşığı ilk etapta işinize yarayacak şeyler.Baya uzun oldu ama umarım yardımcı olabilmişimdir :)