Başıma gelen bir olayi anlatmak istiyorum. Ev sahibiydim, tam on ay kira alamadım. Avukat tuttum, tahliyesi için, geçen sene Mayıs ayında avukatla 30.000 TL ye anlaştım 15.000 peşin 15.000 mahkeme bitince olacak şekilde. Vekalet verdim, bakın parantez açıyorum kirayı 10 ay vermediler. Mayıs ayında başvurduğum mahkeme, 2025 Ocak ayına gün verdi. Avukat mahkemenin ilk celsede sonuca ulaşmayacağını ikinci celse olacağını ikinci celsenin de en erken Haziran 2025 e verileceğinden bahsetti. Mahkeme başvurusu; Mayıs 2024. Bakın kafadan bir yıl. Neyse sonrasında, ikinci celsede haklı olduğumuzdan kaynaklı kiracıya üç-alti ay net hatırlamıyorum tahliye süresi verileceginden bahsetti. Bu üç-alti aylık sürenin sonunda kiracı hala evi boşaltmadı ise hammal ve depo tutup evin bosaltılmasını kendi cebimden gerçekleştirmem gerektiğinden de bahsetti. Ve olay buraya gelirse, başta anlaştığım.30.000 bin TL nin üstüne de eklemeler olacaktı. Kiracı sağ olsun insanlık edip ilk mahkeme günü gelmeden cıktıda gerisi yaşanmadı. Yani özetle ; 2023 Aralık itibari ile kira alamadım, 2024 Mayıs’ta mahkemeye başvurdum mahkeme sonuclanmasi minimum bir yıl, sonra ki 6 ay tahliye süresi toplam minimum sure bir buçuk yıl olacaktı.
Kiramı alamıyorum ve ben geçeceğim diye açılan süreç ortalama 1-2 yıl sürüyorsa sizin sureciniz daha uzun sürecektir ve ev sahibi haklı bulunmayacaktir. Oğlum 2023 Aralık doğumlu, bunlar yüzünden sutum kesildi. Hakkım helal değil, kesinlikle düşünmeyin ve evladiniza odaklanın. Bırakın uğraşsınlar, uğraşmak istemiyorsanız masraflarınızı isteyin. Ugraşacaksanızda, kiranizi verin en az üç yıl kalırsınız.