TDK açısından doğru kullanım “Soğana elleme”’dir. ✅
Sebep:
Türkçede “-a/-e” yönelme hâli ile bir nesneye yönelme, dokunma anlamı belirtilir.
“Soğanı” belirtme hâli (-ı/-i/-u/-ü) ile kullanılırsa, emir cümlesinde nesne biraz “sert” veya yanlış vurgu alır. Doğru ve yaygın kullanım: “Soğana elleme!” yani “Soğana dokunma!”
Chat GBT böyle diyor