mavidomatess ben çözemedim araya hastalıklar falan girince sağım yapamadım bebek emmeyi tamamen bıraktı üçüncü ayda. Bir buçuk ay sonra tekrar döndü ama sütüm çok azaldı, çalışmaya da başladığım için sağım yapamıyorum çünkü.
Emzirme danışmanıyla görüştüm bir dönem onun önerisini anlatayım size.
2 saatte bir tek meme emzirmeyi önerdi.
Her emzirme sonrası da emzirdiğin memeyi sağıyorsun ki hem tamamen boşalsın hem de daha fazla süt lazım mesajı gitsin süt artsın.
Örneğin saat onda sağ memeyi veriyorsun bebeğe ve emzirme sonrası sağıyorsun sağ memeyi, sol memede süt birikmeye devam ediyor iki saat sonraki emzirmede sol memeyi verip ardından sağıyorsun bu arada da sağ memede biraz süt birikiyor. Meme doluyken bebek de daha uzun süre emiyor.
Emzirme aralıkları bebeğin küçüklüğüne göre iki saat değil de daha kısa da olabilir, ama bir memeyi eğer üç saat oldu hala bebek emmiyorda 7 dakikalık bir minik uyarı sağımı yapmak gerekiyor üretimi tetiklemek için.
Sabah ilk emzirmede iki meme de dolu olduğu için çift emzirme yapıyordum ben ve birini sağıyordum. Sonraki emzirmede sağmadığım memeyi vererek başlıyordum döngüye.
Verdiğim mama miktarı epey azalmış sütüm artmıştı bu planı uygularken.
Her gün bebek gece uykusuna geçince de power pump sağımı yapıyordum. O da etkili oluyor.