BongomyaPrensi BongomyaPrensi canım benimm inşallah faydalı olsun da 🫶🏻
Şimdii
Tarihte unutma oranı çok yüksek, o yüzden şöyle bir çalışma sistemi öneriyorlar. Konuyu ilk dinledikten 24 saat içinde bir kez, 3 gün sonra bir kez, 1 hafta sonra bir kez tekrar et.
Bunu sadece tarihte yap kendini yorma bence farkı göreceksin.
Ayrıca konuyu bitirdikten sonra yüksek sesle kendine anlat. Böyle tekrarla yani basit anlatım gibi bir şeyi anlatabilirsen öğrendin demektir çünkü.
Tarihte sana önerdiğim harita sistemini ben faydalı buluyorum yukarıda belirttiğim tekrarlar için iyi olur. Çok vaktin giderse Zihin haritaları çiz (örneğin Kurtuluş Savaşı dönemi - Kongreler - Misak-ı Milli)
2 ayda bitirip soru çözmek çok gereksiz yüklenmek olur kendine mesela nisan de şubat de 1 kere bitir. Haritalarını çıkar. Sonra otur baştan bir kere daha bitir ama o zaman artık hiç not alma. Yani tarih unutulduğu için bence bir uzun bir kısa bitirilmeli.
Paragrafta ise durum biraz daha farklı. Kitap okumaya az da olsa yönelirsen bence olumlu etkileyecek seni.
Paragraf sorularında genel sıkıntı asıl ne demek istediğini kaçırmak. Yani sanıyoruz ki ana fikir özettir ama özet değil. Yazar bize ne demek istiyor ana fikir budur. Yediiklim zor değil bence pes etme eğer seni aşırı negatif etkilemiyorsa biraz daha kitap okumasına ağırlık ver. Günlük 20 paragrafı bir anda çözmek yerine sabah 10, akşam 10 yapmayı dene. Yanlışlarını tek tek incele ve ben bunu seçtim ama niye yanlış bunu düşün ve bu soruya mutlaka cevap ver. Bir de paragrafları yüksek sesle oku ve tek cümleyle özetlemeye çalış. İş uzatmak gibi görünse de mesela 20 soruya olmasa da her gün 5 yanlışını böyle değerlendirerek incele. Bir yerden sonra yanlışlar gözüne alenen görünecek ve doğruyu daha kolay bulacaksın🫶🏻
Evet her daim lisans ne yazık ki bende lisans mezunuyum ama bir gerçek ki en az olandır. Lise önlisans daha çok. Hatta herhangi bir lisans programı alımı sene başından beri 2024 için 2-3 tane yapıldıysa önlisansta 12-13 olmuştur öyle söyleyeyim. Şansın çoooook asla pes etme 🫶🏻