surprizbebe çölyak bir hastalık değil yaşam biçimi aslında. Çölyak bireylerde glutensiz beslendiği sürece sağlıklı oluyırlar. Alerji gibi düşünebilirsiniz.
Benim kızımda hiç bir belirti yoktu mesela tesadüfen çölyak olduğunu öğrendik. Boyu %95, kilosu %75 lerdeydi. Demir, çinko, d vitamini, b vitamini herşey yerindeydi. İshali karın ağrısı iştahsızlığı yoktu ama çölyakmış. Biz ilerlemeden öğrenmiştik tabii. Belki bekleseydik belirtiler de ortaya çıkmaya başlardı. O yüzden en azından her sene kandan çölyak antikorlarına baktırmakta fayda var.