Kitsu Bende çok bilmiyorum yavrum hemen girip baktım zaten vakıftım biraz, hocalar diyor ama mantıken resmi nikah hak koruduğu ve tanıdığı için için dini nikah maneviyat olarak yapılabilir diye düşünüyorum. Yapmayan zina yapmış sayılmaz en azından yorumdakiler gibi. Ben ona taktım. Diyanete göre bu durum böyle, diyanette zaten islam hukuku ile yönetilmeyen bir ülke için yeterli olur herhalde. He manevi olarak mutlaka yapmak gerekir diyenler de olabilir elbette ama hocaları hiç duymadım. Ve kesinlikle haklısın, iyi ki medeni kanun var her zaman kapı buna çıkıyor şükür :)