konok benim bebeğimin kalbînde delik var, takipli ameliyat gerekli görülmedi. Ben bir süre çocuk kalp ve damar cerrahisinde çalıştım. Asd ve Vsd yani kalp delik ameliyatları bulundukları yere de bağlı tabi ama genelde iyi sonuç veren ameliyatlar, sonrasında bir süre yoğun bakımda kalacak genelde aksilik olmazsa 2-3 güne toparlayıp, servise çıkartırlar. Açık kalp ameliyatı iki şekilde yapılıyor ya göğüs kafesi (sternum) kesiliyor ya da koltuk altından daha küçük bir kesi ile yapılabiliyor, tamamen doktorun ve deliğin durumuna bağlı. Göğüs kesisinin iyileşme süresi 6-8 hafta oluyor ama sizi serviste o kadar yatırmazlar zaten, servis süreci ameliyat yerine ve çocuğun genel durumuna bağlı 1 haftada sürebilir daha uzunda. Ameliyat sonrasında servis sürecini hemşireler sürdürür size de öğretirler. Umarım iyi geçer sizin içinde.