Aylinzenan Rabia-yigit hanım peki otizmli çocuk bir ayda bu kadar gelişme gösterir mi bide yaşına geldiğinde unuttu dedim ya yaptıklarını tekrar bi unutma süreci yasarmi
Rabia-yigit Aylinzenan bu kadar gelişme göstermez tabiki ben okuma yazma çalışıyorum şu an mesela e sesini bir dönem çalışıyoruz neredeyse, unutma sürecide farklı bir konu. Normal çocukta unutur ama gerilemez eğer ciddi bir gerileme söz konusu değilse sorun oluşturmaz
ArinLisa47 Canpare2 ya şimdi belki beni kinarsiniz ama benim kızımda yüksek sesten korkuyor mesela bir anda birine sesleniesem irkilip yanıma koşuyor bu normalmi ilk çocuğum bilmiyorum normal mi değilmi diye
Rabia-yigit Ozlemm16 “3 aylık bir bebek, konuşma şiddetindeki seslere, özellikle annesinin sesine tepki gösterir, gürültüde uyanır. 6 aylık bebek sesin geldiği yöne bakar. 9 aylık bir bebek ismi söylendiğinde döner.
Aylinzenan Rabia-yigit yok şuan için yeni kelimeler öğrendikçe eskiler bi kaç tane kayboluyor arada ama benim oğlum çok çabuk ogreniyor taklit beceriside çok iyi etrafiyla ve Bizimle de çok ilgili farkli ortamlarda da bi sıkıntı yaratmıyor balkona koşup dışarıdan geçenleri izliyor bile yani anlayamıyorum bende
Rabia-yigit Aylinzenan tebrik ederim sizi otizm olmasa bile ki bence değil, gelişim geriliğini ortadan kaldırmışsınız sınırsız sevgi ve ilgiyle devam edin bence
cge_14_2020 Aylinzenan takip yaptırıyorsanız çok güzel bu süreçte yapmanız gereken verilen önerileri arıtmak ve etkinliklerinizi güçlendirmek
cge_14_2020 Aylinzenan Ankara gelişim envanteri ve denver uyguluyoruz yaşıma göre gelişim basamaklarını değerlendiriyoruz
VERA19 Aylinzenan Merhabalar.Benim kardeşim otizmli.Annemler daha 2-3 aylıkken farketmişlerdi.Göz teması kurmuyordu sadece tek bir noktaya odaklanıyordu.Seslere ışıklara dikkat çekici şeyler yapılınca karşısında bakmıyor sabit olarak baktığı yere bakmaya devam ediyordu uzun süre
Aylinzenan Rabia-yigit teşekkür ederim ınsallah değildir ama oyleysede hafif bi durum ve erken toparliycak gibi bide tuvalet eğitimine başlamayı dusunuyorum çünkü küçükken daha kolay olur ilerleyen zamanlarda ne olacağı belli olmaz doğrumu dusunuyorum bilmiyorum
Aesma Rabia-yigit merhaba sürekli kapı, dolap, çekmece açıp kapatmada belirti sayılır mı? Oğlum bunları canı sıkıldıkca yapıyor 18 aylık. Bultak oyununu hala yapamıyor deniyor yerleştiremeyince sinirlenip atıyor hepsini
Rabia-yigit Aesma sürekli tekrarlayan hareket olduğu için problem davranışa giriyor tabiki ama bunun normal olup olmadığını gözlemleyerek de anlayabilirsiniz.
Aesma Aylinzenan adına seslenince bakıyor genelde ama birşey ile oynuyorsa bi kaç sefer seslendikten sonra bakar..göz temasıda kısa süreli buda beni düşündürüyor, ona birsey anlatinca gözlerime degilde agzima .. mutlaka götürecegim bende😣
Aylinzenan Aesma hanım hiç bekletmeyin evet dolap çekmeceleri de sürekli açıp kapatması sıkıntı en önemlisi sese tepkisi ve göz temasida kısıtlı tv telefon tablet hemen kaldırın dışarı çıkarın bol konuşun oyunlar oynayın kitap okuyun ne kadar tepkisiz kalsada sizi dinliyor ve söylediklerinizi kaydediyor lütfen bekletmeyin
Ademinee Aylinzenan instagramda oguzasimguncesi diye bi sayfa var oğlu otizmli ama çok aşama katettiler ordan bakıp az çok fikir sahibi olabilirsiniz