metinaras1 kızlar merhaba oglum iki yaşına girdi ama henuz ikili cümle kurmuyor konuşmuyor anne dede nene vs diyor ama bazen birini gördü zaman hiç susmuyor ama ben anlamıyorum ne konuştunu kendini ifade ediyor elimden tıtuyor su isterse suyun yanına gidiyor bardagı alıp doktor erkek çocukları daha geç konuşur dedi ama bide kardeşi vs yok şehir dışında yaşıyorum oyle gelen giden pek olmuyor oyun yerine götürüyorum haftada bir ne yazıkki ekranda var cunku olmasa asla yemek yemez cok denedim ama olmadı ama sadece yemek yerken
adaatuna metinaras1 22 aylıkken başladı 3-4 kelimeli cümlelere. Ekran var mı ya da kitap okumanız ne kadar gün içinde?
bsrakurt metinaras1 iki yaşında oğlum aynen anlattığınız şekilde eksiği yok önemli olan komut alması anlaması mesela birşey getir dediğin de getirir mi taklit varmı
GezginPaNDa metinaras1 tek çocuk erkek 15 aylik 2li cümleye geçti 18 aylik 5li cümleye geçti Ama her çocuğun gelişimi farklıdır. 1.5 yaşında bizde yemek yerken ekran açtık Ama sürekli ilgilendik konuştuk kitap okuduk . Birazda genetik tabi anne baba kac aylik konuşmuş vs
Lolik metinaras1 Tam ayını hatırlamıyorum ama 14-16 aylarda basit ikili cümleleri vardı . 2 yaşında tam konuştu. Kelime sayısı hesaplamıyordum artık sıralı cümle kuruyordu. Bende çok erken konuşmuşum , konuşma seriliğinin genetik olduğunu düşünüyorum. Bir de çok fazla insan görüyor bunun da etkisinin çooook fazla olduğunu düşünüyorum. Her çocuk bir değil ama 2 yaşından sonra hızlı şekilde dilleniyorlar içinizi ferah tutun
bsrakurt metinaras1 evet bizde aynı çok dert edinmiyorum anlıyor diye konuşması için de sürekli kitap okuyorum ev işlerine dahil ediyorum falan
1pekmom_ metinaras1 24aylık falan cümle kurmaya başladı, çocuk akademinin 16taşlı kontrol karesi bulunan setten almıştım çookk etkisi oldu, hergğn düzenli yaptık, kitaplarla çok haşır neşir olduk baya etkisi oldu tavsiye ederim
zehra06_ metinaras1 benim oğlumda öyleydi Şubat’ta 3 yaşına gircek dili sonrada acıldı şuan çok güzel konuşuyor 2.5 yaşında zamanı gelince konuşur
maygirl metinaras1 18-23 ay arası 2 3 ve 4 lü cümlelerle konuşuyordu.23.aydan sonra normal konusmaya başladı.Evet genelde erkek çocukları için böyle diyorlar ama sosyal ortam ve bol kitap oyunlarla destekleyin daha değişir merak etmeyin.🌸
sengul34 metinaras1 benim çocuğum biraz erken konuşmuştu ama çok kitap okuyordum gösteriyordum bizde de maalesef ekran var şu an üç yaşında ama
minikbirbebe metinaras1 zamanla konuşur yiğenim var 4 yaşında konuştu olur öyle şeyler ama bi arkadaşı olsa daha çabuk konuşabilir