bhazalk_
Çişli bez sayınız yeterliyse doyuyordur merak etmeyin. Daha 5 gün olmuş doğalı. 9 aydır daracık ve sıcacık olan anne karnındaydı, sürekli kalp atışınızı dinliyordu, kokunuzu alıyordu. Şimdi kocaman bi dünyada ve tek bildiği şeye yapışmaya çalışıyor, size… Bebekler sadece aç oldukları için emmezler. Korkunca, huzursuzlanınca, uykuları geldiğinde ya da sırf o tanıdık kokuyu almak, o tanıdık kalp sesini duymak için emmek isteyebilirler.
Uyuyakalması çok normal, çenesi henüz yeterince güçlü değil ve emerken çok efor sarfediyor, yoruluyor. Sarılık olmaması için o uyudukça sizin uyandırıp emzirmeye devam etmeniz gerek. En fazla 2 saatte bir diyorlar ama garanti olması için en fazla 1,5 saatte bir iki göğsü de 15er dakika emmesini sağlamalısınız.
Ben ilk 3 ay emzirme koltuğunda yaşamıştım 😅 Asla bırakmıyordu memeyi. Uyurken de uyanıkken de sürekli memede olmak istiyordu. Üstelik mama takviyesi de alıyordu yani aç filan değildi kesinlikle. Bu koca dünyada bildikleri tek şey biziz. Bu günlerin keyfini çıkarın, bol bol emzirin, kucaklayın, öpüp koklayın. Sadece kendinize ve bebeğinize odaklanın. Başka hiç bir şeyi, kimseyi düşünmeyin 🤗