begonvil00 aslında hiçbir zorluğu yok sütünü ortalama 30-35 dereceye getireceksin cam kavanoza koy içine mayayı at, ağzına streçle birkaç delik aç mutfakta karanlık bir dolabın içine koy, ortalama 24 saat beklesin sonra metal olmayan süzgeçler hani şu elek gibi olanlar var ya Onlardan Plastik veta tahta bir spatula karıştıra karıştıra kefirini Akıt, kefirini Bir şişeye doldurursun zaten süzgeçte mayalar üstte kalacak, sonra mayalarını üzerine biraz da su döküp yıka tekrardan cam bir kavanoza koy üstüne temiz su koyup buzdolabında sakla bu. Bu arada mayaya metal veya elimizin değmemesi gerekiyor. Benim evimde 2 tane kefir canavarı var yaklaşık 2 yıldır kendim mayalıyorum.