gunes3134 Öncelikle kedi sahiplenmek ve onun bakımıyla ilgilenmek çocuk bakmakla aynı şey bence. Çok sorumluluk ister. Aşılarını zamanında yaptırmanız gerekir hem kendi sağlığı hem sizin sağlığınız için. Tuvaletini her gün temizlemeniz gerekir. Bazen mamasını değiştirseniz en iyi mamayı kullansanız bile tüy dökümünü engelleyemeyebilirsiniz. Bir yere uzun süreli giderken kedinizin bakımıyla alakalı sorun yaşayabilirsiniz. Yanınızda götürmeniz gerekir eve bıraksanız bakacak biri gerekir böyle durumlarda psikolojileri çok bozuluyor. Normalden ekstra daha fazla temizlik yapmanız gerekir. Kediyi sahiplendikten sonra eğer alışamayıp bırakmak isteyebilirsiniz ki bu ona yapacağınız en büyük kötülük olur. Ben evinde kedi besleyen biri olarak bu durumları göz önünde bulundurmanızı tavsiye ederim. Sizin için demiyorum ama etrafımda çok fazla çocukları istiyor diye kedi sahiplenip sonra bırakan, sahiplendiren var. Bu da hiç doğru olmaz. Maddi manevi hazırsanız o ayrı tabi ama sizden ricam biraz bile aklınızda bakamazsak başkasına veririrz bırakırız gibi bir düşünce varsa lütfen yapmayın. Söylediklerimi yanlış anlamayın yıllardır kedi besleyen biri olarak sizi bilgilendirmek istedim. Gönül ister ki her aile sokakta yaşayan bir kediye yuva olsun ama bazen olmuyor işte. Benim de bir bebeğim var 6 aylık. Kedim uzun yıllardır benimle dikkat etmek gerekiyor. Benim için evlattan farksız ama bakımları zor.