betul2308 betul2308 benimkiler 5 yaşını geçti, 18 aylıkken tanı aldılar.. yakında da terapilerden vs mezun olacaklar. Şimdi şöyle ki, tek bir belirti ile tanı konulmuyor, yani birkaç tane belirtinin beraber olması lazım. İsmine dönmüyor, göz teması kurmuyor, işaret etmiyor, bay bay alkış yok, ters bay bay var (avuç içi karşıya değil kendine dönük olunca ters bay bay oluyor), tekrarlayan takıntılı hareketler var defalarca kez kapı kapatıp açmak, defalarca ışığı kapatıp açmak gibi, babıldamanın 18 aylıkken hala devam ediyor olması, anlaşılır bir kelimenin olmaması, eline geçen her şeyi çevirme isteği, oyuncakları öğretildiği halde amacına uygun kullanmamak, mesela arabayı düt düt sürmek yerine devamlı tekerleğini çevirme çabası gibi. Bunlar 18 aylıkken sahip olduklarımızdı