1eylul2selim Oğlum 3.5 yaşında 3 cümle kuruyor ama akıcı bir sohbeti yok hala kreşte yavaş yavaş açılmaya başlıyor inşallah ama dil terapisi alsın diye ikk osikiyatra götürdüm. İlk gelişim uzmanı gördü oğluma dikkat dağınıklığı var ve hiperaktive dedi bir set verdi onu evde yapın ilgilenin diye önerilerde bulundu ardından dil terapisti ile konuştu 3 4 ay daha bekleyin okulun faydaları olabilir ama beklemek lazım bence dedi konuşur diye düşünüyorum dedi gecikmiş dedi sonra bunun sonuçları ile doktor ile konuştuk. Oğlum size yemine edebilirim evdeki harketinden çok farklı davranışlarda bulundu doktorun yanında içimden süs oğlum diyorum ama nafile oğlum herkesle iletişim kurar akranlarıyla oyun oynar kurar taklit yeteneği güzel renkler sayılar sayar istediği şeyleri sözlü olarak ister benden yemek seçmez. Sadece bazı şeylerde takıntılı davranıyor en çok sevdiği çizgi filmi sürekli bana şöyle aynı kahramanlardan sürekli bahseder aynı şeyleri başkasına da anlatır öyle doktorada bunu yapınca ekolali bu çocuk dedi sonra göz teması güzel taklit yeteneği güzel ama ekolali gibi duruyor dedi benden gerekli nörolojiden eeg işte KBB den istme testi kan ve öğretmenden tanımı görmüş istedi çizgi filmi kapat hiç açma 2 hafta sonra bana sonuçlarla gel dedi hocam ne diyorsunuz yani oğluma dedim ekran otizmi dedi Ne demek oluyor bu otizimmi şimdi çocuğu anlamadım
organikirmik 1eylul2selim fazla ekran verildiği zaman çocuklarda sanal otizm denen bir durum oluşur. Yani otizm olmasa dahi otizm belirtileri gösterir. Ekranı azaltıp farklı uyaranlar verildiği durumda düzelir
Yagmur0606 1eylul2selim otizim var dedimi yoksa benzer hareketler var düzelirmi dedi nerde yaşıyorsunuz
giraykutay 1eylul2selim hemen hemen aynı şeyleri yaşamışız kbb kısmına dikkat edin benim oğlum da geniz eti çıktı ve kulakları sıvı ile doluymış ameliyat oldu tüp takıldı bu zamana kadar boğuk duymuş bizde farklı yerlerde aradık çaresini .. Tv yi tamamen kesin Allah ın izni ile konuşacaktır çok fazla pimpirik bir hal aldık elimizden geleni yapıp zamana bırakmak lazım
1eylul2selim organikirmik ekranı kestim artık dünden itibaren bakalım nasıl gidicek Internette şey yazıyor ebeveyn ne söylerse aynısını söyleyince oluyor yazıyor beni dediğim şeyi tekrar etme gibi huyu yok sadece birşeyi çok sevdiğinde hep onu söylüyor ona takıldı doktor sadece bu
organikirmik 1eylul2selim ekolali o, tekrarlıyorlar evet otizmde de görünüyor ama geçici bir şey de olabilir. Ekranı kestiyseniz düzelir inşallah hepsi
1eylul2selim organikirmik inşallah dünden itibaren kestim normalde de bazen birkaç gün kesiyordum okula başlayınca zaten tamamen kesilmişti eve dönünce bir kaç sat izlerdi dün onu da kestim
1eylul2selim Yagmur0606 ekran otizmi olabilir dedi sadece tekrarlama durumuna takıldı başka belirti yok işte 2 hafta açma çizgi film dedi sonra bana gelin nasik etki ediyor dedi ve öğretmeninin verdiği formu okuyacakmis ogretmene dedim öğretmen ve rehberlik öğretmeni baktı yok yaa buncocuk otizim filan değil dedi
allwrite Geçmiş olsun. Ne zamandan beri ekran oldu hayatında? Kaç aylıktı, hatırlıyor musunuz? Ve telefon da var mıydı? Hangi durumlarda bu teşhis konuluyor, anlamak adına soruyorum.
1eylul2selim allwrite ekran 2 yaşından sonra yava yavaş başladı telefon 3 yaşına sogru oldu benden değil ama babaannesi den bilmiyorum teşhis koymadı daha olabilir dedi
minicikkoalam 1eylul2selim günde kaç saat izliyordu ne zaman izlemeye başladı? (Özel Eğitim Öğretmeniyim.)
1eylul2selim minicikkoalam 2 yaşından sonra yavaş yavaş başladı ben engel olsamda gizlice kayınvalidemin telefonu nu alıp saatlerce izlediği olmuş ona bıraktığında özel işlerim oluyordu çıkıp emanet ediyorum saatlerce başındaydı
1eylul2selim MoonCrystal saymadım ama son 1 aydır ben 1 saatten aza düşürdüm yavaş yavaş dusure dusure şuan çıktı hayatımızdan hiç TV açılmıyor bizim evde 1 haftamız doldu