songul_3 Geçmiş olsun, benim kızıma da doğuştan böbrek taşı teşhis edildi. Bende ve eşimde de olduğundan genetik denildi. Bezini ıslattığı zaman ağlaması şikayetiyle gitmiştik.
Büyümedikçe tıbbi bir müdahele yapılmıyor, kendi dökmedikçe de duruyor kaybolmuyor. Evde yapabileceklerinizi söyleyeyim. Bu şikayette olan bebeklerin normal bebeklere nazaran daha fazla sıvı alması gerekiyor. O sebeple bolca su içirmenizi öneririm. Sıvı alımı azaldığı an idrar yollarında enfeksiyon tekrar ediyor.
Ek gıda dönemine başladığınız zaman bebeğinize göre ayrı tarifler hazırlamanızı da öneririm. Tuz ve şeker kristali arttırır. En azından iki sene dikkat ederseniz geleceğe yönelik rahatlarsınız.
Kızıma 4 aylıkken 150-200 ml su içirmemi söyledi doktoru. Ek gıdada miktar arttırılıyor. 1 buçuk sene tuz ve şekerin tadını bilmedi, kendi yediğimiz menüyü aynı sofraya otursak da ona ayrı olarak hazırlardım. Nereye gitsem kavanozda çorbasını püresini yanımda taşırdım. Taş,kum dökme gibi sorunlar yaşamadık çok şükür. Ama kızım suyu hiç sevmezdi. Israrla sürekli teklif ederek yudum yudum içirirdim. O yüzden idrar yolu enfekisiyonu yaşadı bir kaç kere. Şuan 4 buçuk yaşında. Hazır meyve suları, asitli içecekler falan vermiyorum. Evin her yerinde suluk var, su içmeyi unutmasın diye. Biz bu şekilde bir yol izledik. O sebeple taşın varlığına rağmen bir sorun yaşamadık.