selmagokk kesinlikle çok önemli.ben kızıma kendimde hemşire bir anne olarak menenjiti yaptırdım.evet gerçekten pahalı.rotayıda kızımın başka bir sağlık problemi olduğu için yaptıramadım çok üzgünüm .çünkü çocuklar büyüyünce genelde rota olurlar ,aşısını olan çocuklar daha hafif atlatır,hiç hafife alınacak bşy değil.🌸