fatmaa411 göğüste süt oluşuyor mu ona bakmak lazım. Sertlik var mı yada bazen kendi kendine akma da yapıyor yatakta yattığınız pozisyona göre. Yanakları çukur çukur olur çekerken anlarsınız, yutkunur süt geldiğini öyle de anlayabilirsiniz. Her göğüsü 15-20 dk arası aktif ve doğru pozisyonda emzirmeniz gerekiyor. İlk başta ön süt dediğimiz çok ta doyurucu olmayan süt geliyor, daha sonra yağlı dediğimiz süt geliyor ama bebek iyice emdikten sonra. O yağlı süt doyuruyor zaten. Psikolojik olarak da pozitif olmanız gerekiyor ki bebek etkilenmesin. Annenin stresi bebeğe geçer derler hep. Yenidoğan dönemin de ve uyumaması çok normal, alışmaya çalışıyor. Yüksek ihtimalle aç olduğu için uyumuyor, çişli bez sayısı bana çok az geldi, ben 8-9 kere bazen daha da fazla aldığımı biliyorum. Sağım ürününüz varsa sağım yapıp ne kadar sütünüz var görüp o şekilde anne sütü+mama şeklinde ilerleyebilirsiniz. En azından sütünüzü çoğaltana kadar. Sütünüz çoğalınca yavaş yavaş mamayı kesersiniz yada devam edersiniz size kalmış. Sakın sütüm doyurmuyor mama veriyorum algılarına falan da girmeyin. Mama veren de anne, süt veren de anne. Değişen hiçbir şey yok önemli olan bebek :)