momas Oğlum 14 aylık olacak son 1 haftadır vurma huyu ya da bişeyler yüzümüze atma huyu başladı (ne bulursa kumanda ,oyuncak) kızmak istemiyorum ama vurunca gülüyor saçımı çekiyor canım acıyor daha çok küçük anlaması için yapmaması için nasıl bir yol izlemem lazım?
babymamma momas Alyaberen_ bende bu sebeplerden post açmıştım kızlar hem bana hem çevresindeki yaşıtlarına karşı öyleydi şuan 23 aylık hiç öyle bir durumu yok bu aylarda oluyor 16 ya kadar sürüyor ama nasıl tepki verdiğiniz çok önemli asla siz veya ortamdakiler gülmemeli ay üzüldüm ağladım ağlarım gibi şeyler kesinlikle yok bu sefer çocuk oyun zannediyor her seferinde bu davranışa engel olup sabırla işte anneye vurulmaz gel öpüşelim gel cici yapalım baba ısırılmaz böyle yaptığında canım yanıyor yapmamalısın onun yerine öpüşelim sarılalım gibi yönlendirmelisiniz eşya fırlatmak istiyorsa ısrarla devam ediyorsa bişeyler atmak istiyorsan top oynayabiliriz yada vurmak mı istiyorsun git yastığına vur bana vuramazsın gibi net olmalısınız ve ısrarcı olsa bile sabırlı olmalısınız eğer eşinizin yanında yapıyorsa eşiniz mutlaka müdahale etmeli hayır annene vuramazsın diye gelip sizi öpebilir vurulmaz diye aynı şekilde babaya yaptığında da sizde müdahale etmelisiniz babana yağtığın çok yanlış şeklinde ama geçiyor korkmayın
Rabiiul momas aynı şekilde saçımı çekiyor eliyle tokat atıyor veya bir şey varsa onu geçiriyor dün de kendi kafasına vurma huyu başladı iki eliyle kafasına vuruyor 🤯
ozr42 momas oğlumda 21 aylık olcak bi kaç güne 1 aya yakı dır vurma huyu başladı yoktu. Çevremden duyduğum kadarıyla böyle bi an geliyomuş gülmezsen kızarsan yaptığının yanlış olduğunu anlatırsan geçiyor zamanla ama ara ara yine geliyor diyolar .
momas babymamma çok güzel anlatmışsınız çok teşekkür ederim. Bende asla gülmüyorum vurduğunda HAYIR ANNEYE VURULMAZ CANIM ACIYOR diyorum. Yine vuruyor aynı şekilde tepki veriyorum. Daha küçük tabi anlamıyor ama zamanla anlayacaktır eminim❤️
alinmom Bu dönemler de vurma, saç çekme gibi davranışlar sık görülüyor genelde dikkat çekme yada kendini ifade edememekten kaynaklanıyor. Sakin kalmaya çalış, tepkini net ama yumuşak şekilde göster. 😊
babymamma momas bende çok zorlanmıştım o dönem normalde çok sakin mizaçlı bir çocuk çok güvenli bi ilişkimiz var anlamadan yaptını biliyordum ama çok zoruma gidiyordu ben ona bu kadar sevgi gösterirken o neden böyle yapıyor diye ama güzel atlatıldığında devam etmiyor neyseki canınızı sıkmayın 🫶🏻
momas Rabiiul evet şap şap vuruyor kendi kafasına hatta şöyle mesela yerde oturuyor arkasında sehpa var diyelim bilerek gidip kafasını 2-3 kere vurup ağlıyor 😂
bebekgoktug momas 29 aylık oğlum cümciklrme huyu var ne yaptıysam geçmedi her seferinde bir daha yapmıycam anne diyor :( elindeki oyuncaklaeı atar ben bir ergoterapiye götürcem cünkü kendini yenemiyor bu durumlarda duygu duyu bozukluğu deniliyormuş öyle okumuştum. Yani evet büyüdükce belki geçer ama alışkanlık olarak kalsın istemiyorum parka felan gittiğinde ordakilere yapmaz hiç dısarda değil bizim meselemiz evde ya da şöyle diyim samimi olduklarına yapıyor oynarken bir anda sıkıveriyor. Yarın bir gün okula gittiğimizde devam etmemesi için bir çözümünü bulmaya bakıcam :)
momas bebekgoktug ne kadar bilinçlisiniz başkası olsa umursamaz. Öyle bi tanıdığım var çocuğu 5 yaşından beri tanıyorum şu an 17 yaşında ve yaptıklarını anlatsam şok olursunuz ama aile görmezden geliyor resmen çocuğu harcadılar. Anne baba olmak sadece doğurmak sanıyorlar ama değil maalesef.
bebekgoktug momas valla keşke çocuk büyütmek sadece karnını doyurmak üstünü başını giydirmekle bitse. Ben ögretmenim ve okulda l kadar çok görüyorım ki çocuk yaptıgı hareketlerden dolayı dıslanıyor bu sefer okula gelmek istemiyor dışlandıgı için daha kötü oluyor. O yüzden her hareketine bakıyorum yarın okula gittiğinde hiç istemem başka çocuklara zarar vermesini inşallah unutur bu huyunu da
kitapsever_ momas ya benim bebeğimde 11 aylık tam aynı şeyleri yapıyor kızınca da gülüyor gerçekten nasıl yapabiliriz bende merak ettm
momas kitapsever_ ben biraz kızar gibi yapma canım acıyor diyorum ve kaşlarımı çatıyorum başka yolu yok sanırım zamanla alışacak🥲