semos1804 Kızlar 10 gün sonra 18 aylık olacak kızım ve 4 tane falan ancadır yani anlamlı kelimesi yaşıtlarımız 15-20 kelime ediyor anlamlı ve 2 gündür çok takıyorum kafama acaba konuşmayacakmı geç mi konuşacak sürekli aklımda geçen biri telefon Tv falan bakıyorsa ondandır dedi bende telefonsuz yemek yediremiyorum bazen oyun oynatıyorum çok açken aramıyor ama diğer türlü mecburen açıyorum çok az kapatıyorum hemen ama acaba ondan mı sizler de fikirlerinizi söyler misiniz yada benimle aynı durumu yaşayan var mı ?
[silindi] semos1804 izletin diye demiyorum ama ben de gün içinde TV açıyorum arada. Çocuğa bağlı duyduğu şeyleri tekrar ediyor TV başında oturmuyor sürekli başka şeylerle ilgilenir peşimde gezer ama eğer o yüzden olduğuna eminseniz bir süre izletmeden devam edin ve çocuğunuz yarış halinde değil stres yapmayın 🤍
tokluu semos1804 bizde 1,5 yasındayz ve hıc bısey izlemez ama buna rağmen anlamlı kelımesı 5 6 tanedır ben hıc endıse etmıyorum ıcınız rahat olsun Hatta bazı çocuklar çok tv ızleyınce daha erken konuşuyor Tabi siz yine kontrollü izletin
3kedili2bebekli semos1804 ondan olabilir tabi ki yüksek ihtimalle, ama bir secenek daha var evde ne yapıyorsunuz yani iş güç yapiyorsaniz bebeğiniz kendi halinde takiliyorsa oyun oynarken konuşmuyor öylesine oynuyorsanız gün içinde kısa vakit geçiriyorsaniz da olabilir
brnaz semos1804 benim kızım 17 aylık ekran tabiki zararlı ama benim hiç çevrem yok gurbetteyiz eşimde 18 19 gibi gelir eve toplam çocuğu gördüğü 2 saat sosyalleşeceğimiz ortamımız da yok doğduğundan beri tv izlerim evde dönüp pek bakmaz zaten aşırı iştahsız olduğu için çıldırma noktasında da telefondan bir şeyler açıyorum maalesef. Buna rağmen çok kelimesi var saymadım genelde söylenilen şeyleri söylemeye çalışıyor çünkü. Yani demem o ki her şey bir noktadan sonra etkisini kaybediyor biraz da çocuğun karakterine cinsiyetine genetiğine bağlı oluyor. Alıcıları açıksa anlayıp yapabiliyorsa dediklerinizi takmayın yavaş yavaş açılacaktır dili de. Lütfen kendinizi yetersiz hissetmeyin 🫶🏻
birprensannesi41 tokluu bizimde böyle umarım dilleri açılır zamanla ben elimden geldigini yapiyorum kitap okurum bol bol konusurum parka götürürüm oyun kurarım daha napiyim kizz şarkı soyleyip dansta ederim
semos1804 3kedili2bebekli ev işi yemek yapma falan bunlarla uğraşırken tabiki kendi kendine oynuyor ama şarkı açıyorum söylüyorum konuşuyorum kendim de sürekli diyalog halindeyim zeka kartları aldım onları gösteriyorum sürekli
Retzja Oğlum 17 aylık, saymadım ama çoğu temel kelimesi var. Ekran görmüyor, sürekli konuşuyoruz, sosyalleştiriyoruz. Her bebek kendine özel, kendine özgü. Gelişimleri de öyle. Doktorunuz normal diyorsa içinizi ferah tutun 💐
3kedili2bebekli semos1804 ama ne kadar sure kendi halinde işte evde mesela 18 aylık bir bebek su an oyuncaklarıyla bebekleriyle taklit oyunları ogrettiniz mi oyuncaklara yemek yedirme uyutma vs gibi veya mesela sizin ogrettiginiz bir oyun var mı boyle oyunlar turetip oynatacak kadar etkili vakit geçirebiliyor musunuz zeka kartı işe yaramaz su an 18 aylık çünkü bakar eğlenir ama öğrenme işi olduğu için işine gelmez
birprensannesi41 3kedili2bebekli canım oylr diyosunda bak seninkiker demekki oturup dinliyo yapiyo her bebekle bu taklit oyuncaklarımı uyutma yemek yediremezsin benimki durmuyo yapmakta istemiyo napcam yani zorlami ogretcemm
ygmrln semos1804 Benim kızımın 18 ayında 50 ye yakın kelimesi vardı ikili cümlelere geçmişti 18 ayda ama sorsanız özel hiçbirşey yapmadım sıfır ekranda büyümedi sürekli oturup oyunda oynayamadım. Tamamen yapısı eğer doktorunuz normal diyorsa üzmeyin kendinizi bekleyin zaten 18 ay büyük sıçrama yapıyor resmen birden söylemeye de başlayabilir hiç belli olmaz. Siz bol bol konuşun sadece
3kedili2bebekli birprensannesi41 hayır zorla ogretmeyecekseniz hiç bir çocuk oturup bunları öğrenmek istemiyor çünkü bunlarin ne olduğunu bilmiyor siz ihtimal veriyor musunuz 2 bebeğin gerçekten oturup durup dinleyip aaa anne bak böyle yap dedi yapayım hadi dediğini çocukla gerçek manada oyun oynarsanız onun oyunlarina eşlik eder oynarken siz bir şeyleri taklit ederseniz o da öğrenmeye başlar mesela kızımla evcilik oynuyoruz oğlumla daha tuhaf oyunlar oynuyoruz genelde yastıkları yerlere atıp üstüne koltuktan zıplama arabaları otopark yapma vs ama bizden göre göre evcilikte öğrenmiş hadi bak bu bebek hadi yemek yesin değil siz böyle büyük büyük dikkat cekecek şekilde aaaa bu bebek burda ne yapıyor acıkmis yemek yesin hadi nam nam nam falan yapın 2 gün sonra bebek nam nam der bu bile kelime sayılır bu şekilde kelimeler artar kendi halinde vakit geçirmeyle artmaz ki yada bir oyun oynarken ona katilin bir sürü konuşun oyunla ilgili sizde bir şeyler katın bu şekilde kelimeler artar beceriler gelişir
birprensannesi41 3kedili2bebekli kızz ben hep onla oyun oynuyorum zaten ev işi bile yapmiyorum ama evcilikten cabuk sıkılıyo arabalardan oyuncak meyve sebzelerden bisi buluyorum böyle oyuncak ayısına yemek yapıyoruz meyve sebzelerden yediriyoruz ama bir süre sonra sıkılıyo işte durabildigimiz kadar duruyorum 5 dakkacik😁
3kedili2bebekli birprensannesi41 benim oğlanin en sevdiği oyun yüksek yerlere çıkıp üzerime atlamak mesela bunu anliyorum ayak uyduruyorum bir de size şey dicem şarkı dinletiyor musunuz okul öncesi şarkıları var onlar bizde çok işe yarıyor yemek yaparken açıyorum kendim dansını yaparak yemek yapıyorum benimkiler kendi kendine oynamayı pek sevmez çünkü başta eglensinler diye yapıyordum ama bir sürü şarkı hareketi ezberlediler şimdi bilinçli yapıyorum bazı şarkılara kendim dans uydurdum uç uç uçurtma diye kollarımı havaya kaldırıyorum mesela ikisi de daha şarkının müziğini duyar duymaz mizirdanmayi bırakıyordu dansa basliyordu 😂 şey şarkısı var bir saga baktım bir de sola sonra başını yuvarla o şarkınin hareketlerini de kendi kendime önlerinde dans ederek öğrettim yanıma gide gele öğrenmişler 😂
ipickot24 semos1804 yani size şöyle anlatayım TV ile alakası yok durumun kimi bebek erken kimi bebek geç konuşur. Her bebeğin gelişim aşaması farklıdır
ebru3457 semos1804 kızım 12 gün sonra 19 aylık olacak sayısını tam bilemiyorum ama 50 den fazla kelimesi vardır 2 li 3 lü cümleler kuruyor dediklerimizi tekrarlıyor vs ama her bebek bir değil ekran vs açmıyorum Bunun da faydası olduğunu düşünüyorum herkesim fikri aynı değil tabi ama benim kızımda zaman zaman çok zor yemek yiyor kitaplarına bakarak yemek yiyoruz hep
ebru3457 birprensannesi41 özel şunu yaptım bunu yaptım diyemem ama dediğim gibi ekran açmıyorum kitaplarına bakıyoruz sürekli birde sürekji evde iş yaparken vs onuda dahil ediyorum onunla konuşarak yapıyorum herşeyi dışarıda gezerken de gördüklerimizin adını söylüyorum anlatıyorum bu şekilde ekstra birşey yapmadım