Kendi çektiğim sıkıntının hafiflemesinden ötürü benim gibi strese giren annelere belki bir ışık yakarım diye yazmak istedim.
Henüz tuvalet eğitimime başlamadan önce kaka tutma meselesini öyle çok büyütüyordum ki kafamda. Umarım olmaz diye çok fazla söyleyip çağırdım sanırım. Olabildiğince hazır olmasını bekledim ve öyle başlamaya karar verdim tuvalet eğitimine. Fakat kendi isteği ile yaptığı kakadan sonra bir korku oluştu oğlumda. İlk hafta çığlık çığlığa, korkarak ve titreye titreye kaka yaptı. İkinci hafta 6 gün kakasını tuttu ve sonunda lavman ile yaptırmak zorunda kaldım. Bu süreç içerisinde onunda elinde olmadan hem kendisini hemde beni yıprattı gün içerisinde abartısız 200-300 kere tuvalete oturup kalkıyordu. Ağladığımı biliyorum onun çaresizliğini görüp. İstemsiz ben strese girince onunda kaygıları artıyordu. Bu konuyu tam olarak çözdüm diyemem ama hafiflettim ve şu an kendi isteği ile yapmaya başladı.
İlk olarak doktorumuzun verdiği bi kaka yumuşatma şurubunu kullandık doktorumuzun belirlediği dozda. Günlerce tutsa bile kakanın sertleşmemesi içindi bu. Sonrasında 7 gün tuttuğu oldu fakat şurup sayesinde kıvam olarak yumuşaktı ve acı hissetmedi.
En son ödül yöntemini kullanmaya başladım. Bu durum çocuğunuzun sevdiği şeylere göre değişir benimki küçük arabaları seviyor ( biraz masraflı ama yapacak bir şey yok 😂 ) her kaka yapmadan önce ona acımayacağını, eğer kaka yaparsa ona aldığım arabayı vereceğimi ve arabanın özelliğini abartarak anlatıyorum. İlgisini çekiyor ve merak uyandırıyor ve merak ettiği içinde tuvaletini yapıyor. Bu hafta okulda 2 kere yaptı kakasını. Artık 2-3 günde bir yapmaya döndü döngümüz.
Şu an için sürecimiz güzel ilerliyor eğer böyle devam ederse çözümlenmiş olacak ama çözümlenmez ise oyun terapisi sorunu kökünden halletmek için birebirmiş. Buda bir kenarda olsun ♥️♥️