13.6 ciddi yüksek bir değer direkt insülin bile başlayabilirdi doktorunuz, eğer ilaçlarını düzenli kullanırsa yani her gün aynı saatte alacak ve hiçbir şekilde aksatmayacak, diyet ve spor yapacak yaşından dolayı sadece yürüyüş yapması yeterli olur doktorun size bir de şeker ölçme aleti reçete etmiştir eğer etmediyse de mutlaka isteyin günlük en az dört kez şekerini ölçsün, uzun süre aç kalmasın mutlaka ara öğün yapsın uzun süre açlık kan şekerini daha da yükseltir, şeker yükseldiyse onu herhangi bir yiyecek düşürmez ama eğer düştüyse yani 80 ve altındaysa ellerde titreme soğuk soğuk terleme varsa bir bardak meyve suyu içebilir onun haricinde şeker hastalığı böbreklere ciddi zarar verebildiği için sıvı tüketimini arttırsın geçmiş olsun inşallah şifa bulur