Gamzeliyarim33 Eline aldığı iki oyunağı birbirine vuruyor el çırpıyor heyecanlandığında ve sürekli uzanmak istiyor elindeki kağıdı araba sürer gibi yerde sürmek istiyor otizmli çocuklar bunları yapıyor mu
gg3848 Gamzeliyarim33 anlattığınız şeylerde bir tuhaflık yok parmak ucu yürüme var mı göz teması adına seslendiğinizde bakma sosyal gülümseme anlattığınız bir şeyi anlıyormuş gibi hissediyor musunuz sizi dinler mi yani bunlar daha önemli
Gamzeliyarim33 Elinde sürekli top olsun istiyor suyu çok seviyordu ama artık sevmiyor ağlıyor banyodayken ve sürekli bağırıyor çağırıyır evde
_kiids Benim bir önceki postumu da okuyabilirsin arkadaşlar çok fikir vermişler bacım, bende kafayı yemek üzereyim 1 aydır. 😒
nura97 Goz temasi var mi ? Isaret parmagin kullaniyor mu ? Sosyal cocuk mu ? 1-2 kelimesi var mi ? Yani bu tarz bulgular onemli. Benim yegenim otizmli ordan biliyorum. Yillarca cok arastirdik
Gamzeliyarim33 nura97 parmağını kullanıyor baba abla diyor ama nadir söylüyor adına seslenince dönüyor çoğu zaman ama bişeyle meşgülken 10 defa çağırsam bakmaz
nura97 Gamzeliyarim33 goz temasi var mi ? Doktor bize o zaman bir cocugu cok sık cagirrisaniz donmeye biliyo. Yani surekli isim kontrol etmek icin cagirirsaniz bakmaz. Ama cogunlukla bakamamsi evet sorun. Ama benim yegenim o zamanlar isaret parmagi kullanmiyordu. Isme tepkisi cok cok azdi. Hic kelimesi yoktu. Goz temasi cok zayifti. Hatta simdi 8 yasinda doktorlari hafif otizm der .
Gamzeliyarim33 nura97 az önce ben seslendim 3 defa bakamdı bana ablasına kardeşine seslen dedim ilk seelnemsine baktı ona
Gamzeliyarim33 gg3848 parmak ucu yok hiç göz teması var sanki bakıyor bana ablasına bazende çeviriyor
Gamzeliyarim33 gg3848 sosyal gülümsemesi pekmyok diye düşünüyorum yani öyle güleç bir çocuk değil ve oyuncaklarıda pek ilgisini çekmiyor
gg3848 Gamzeliyarim33 bir süre takip edin zaten bir yaş tanı için çok erken benim yeğenim otizmli ismine hiç bakmıyordu işaret parmağını kullanmıyordu parmak ucu yürümesi vardı oyuncaklarla hiç oynamıyordu siz de biraz daha takip ettikten sonra şüpheleriniz devam ederse bir çocuk doktorunuzla görüşün o size mutlaka yönlendirir inşallah sadece sizin evhamınızdır
Gamzeliyarim33 gg3848 bilmiyorum korkuyorum koltukların birinden diğerine git gel yapıyor yürürken ellerini bay bay yapar tarzında sallıyor ya da ağzına bişey koyup gözlerini kapatıp kafasını sallıyor normalm bunlar