yaralianne Kızlar oğlum 3,5 aylık bugün doktora gittik dil bağından şüpheleniyordum doğru çıktı ve eksta dudak bağıda çıktı :(( doktor uyutup ameliyathanede kesicez dedi bende düşünmek için zaman istedim başına gelen var mu süreç nasıl yardımmm
JanJan_ yaralianne 5.5 aylığız ben tam tersi işlem yapılsın istedim ama bizim doktorumuz bekleyeceğiz 1-2 yaşına kadar dedi çünkü dil bağı gerileyebiliyormuş ve son kontrolde biraz gerilediğini söyledi. Dudak bağını bilemiyorum
Sarecem yaralianne Kızımda dil bağı vardı 2 aylıkken farkedildi minik bir kesiyle halledildi hatta eğer şuan yapmazsanız 2-3 yaşında narkozla yaptırabilirsiniz demişti ben yaptırdım 10 saniyelik bir işlemdi özele götürdüyseniz birde devlete götürmenizi tavsiye ederim
babyandmom_ yaralianne 40 günlükken anesteziyle kestirdik bizde zor olan hiçbir şey yok merak etmeyin
bebekcoli yaralianne Benim bebeğimin de aşırı çooookkkkk dil bağı vardı. Genel anestezi ile sünnet esnasında hem sünnet hem dil bağı halletti cerrahi hocamız. Allah razı olsun. Aşırı idi annesi hepsini temizledik dedi . Toplamda yarım saat sürmüştü 8 aylıktı oğlum. Şimdi 3 buçuk yaşında. Maşallah dil pabuç 😂😂
Winner Kesinlikle yaptırın ben bebekken yaptrmadım çok pişmanım. Bir kaç tane harf çıkaramıyor. Korkmuştum ozaman, ama siz muhakkak yaptırın. Ve tek Doktorla kalmayın. Başka bir Doktordan daha fikir alın. İlerde konuşma güçlüğü yaşamasın yaptırın derim.
yaralianne JanJan_ Sarecem babyandmom_ Winner Teşekkür ederim hanımlar o halde kestirmek en mantıklısı
yaralianne JanJan_ bize gerilemesinden bahsetmedi. Hatta ben sordum acil mi diye dil bağı acil annesi dedi beslenmede zorluk çeker dedi
JanJan_ yaralianne emmesinde sıkıntı yoksa bekleyelim demişti hem doğum yaptığım hastanedeki doktor hem de kendi doktoru bekliyoruz mecbur
ftmylm Oğlumda dudak bağı var üst tavşan dişleri ayrık Ege Üniversitesi çocuk diş bölümüne gittik şimdi kesemeyiz dedi çünkü tekrar büyüyormuş orada et süt dişleri düşüp ana dişleri çıkınca normal bitişik çıkarsa ve ortodontik olarak büyük bir sıkıntıya yol açmazsa o zaman keseceğiz dedi bazı çocuklarda çok kalın olup damağı iyice ikiye bölüyormuş oğlumunki daha normalmiş bu arada oğlum beş yaşında
Usnac1995 ftmylm Görsel atma şansınız var mı. Ben doktora götürdüm sorun görmedi. Bir şey yok dedi ama dişleri ayrık ve çıkaramadığı harfler var. Kestirsek mi diyorum. Bu arada bebekken hiç farketmedik 2.5 yaşında burdaki yorumlardan görerek anladım.
Duygup ftmylm benim oğlum 2,5 yaşında bize de aynı şeyler söylendi. Konuşmasında bir pelteklik oldu mu?
ftmylm Duygup hayır sanırım beslenme ve konuşmayı etkileyen daha çok dil bağı oluyor..oğlum aksine çok erken hatta çok düzgün konuştu bebekçe konuşması yoktuyanlış kelime telaffuzu dahi çok azdı doktora da söyledim bunları
Duygup ftmylm çok teşekkür ederim cevabınız için 🙏🏻 bizimki de çok düzgün konuşuyor sadece L harfini hafif yuvarlıyor o yüzden merak etmiştim.
ftmylm Duygup ne demek inşallah kalınlaşıp diş yapısını iyice bozmaz o zaman bebişlerimizin dudak bağı belki de Kesiği gerek de kalmaz bilmiyorum sağlıkları olsun da🫶🏻💙
mervesj yaralianne Çok basit ve kısa bir işlem konuşmaya başladığında her harfi söyleyemiyor büyüdüğünde daha zor olacak sizin için
yaralianne mervesj bunlar olmasın diye aldırıyoruz zaten değil mi ? Olumsuzlukları dizmişsiniz teşekkürler