[silindi] hadi domatesle ilgili bir bilgi de benden gelsin, domatesin olgunlaşmış hali yüksek asiditeye sahip olduğu için kalay kaplı kaplarda tepkimeye girerek gıda zehirlenmesine yol açtığından 18.yüzyılın sonlarına kadar zehirli olduğu düşünülmüş bu sebeple de ya yeşil olarak tüketilmiş ya da süs olarak yetiştirilmiş