Dorukcummmmm rica ederim ❤️ Emzirirken öncelik senin rahat olman onu ayarlaman lazım böylelikle sırt ağrın kalmaz. Eğer emerek uyuyacağım diye zorluyorsa yatarak emzirebilirsin sende dinlenmiş olursun. O kendi çıkartmadığı sürece memeyi çekme ağzından. Ayrıca uyuduğu ve uyandığı saatleri not al böylelikle saat aralığını takip edersin. Bebeğin mızmızlanması uyku sinyalleri arasında son evreye yakındır. Sen sinyalleri kaçırıyorsun. 3 aylık bebek en fazla 1saat 45 dakika yada 2saat uyanık kalır. Hatta 2 saati bulunca başlar ağlamalar uykuya direnmeler. Bebeğini yorgun yatırma, uyuyamaz. Sen önce bebeğinin saatleri yaz, takip et ve uyku aralığına göre nasıl sakinleşiyorsa öyle uyut. İlk amaç saatlere ve rutine alıştırma olmalı. Dikkat etmen gereken nokta aynı saatlerde aynı şeyi yapmak. Sonrasında kısa uykularını uzatmak bu sırada da memede uyanık kalmasını yada memeden bırakınca uykuya devam etmesi için ilerlemek. En son aşama ise memede uyanık kalıp kendi uyuması. Uzun bir süreç , zor bir süreç ama yapabilirsin. Bebeğinle arandaki bağı gergin değilde sakinlikle sağlarsan her şey olur. Sen uyumuyor diye stres oldukça uyumaz, yorgun bebek uyumaz. İlk başta saatleri ve rutini oturt sonrası zaten gelir. Hatta gelmese bile sen rahat edersin. Benim bebeğimde hala memede uyuyor yarı uyanık koyuyorum bazen kızıyor meme istiyor bazen kendi dalıyor. Yada yerine koyunca uyanıyor ama dizimde yatıyor (asla sallamadım) uyanmıyor. Daha çok küçükler yaşadıklarını yeni farkediyorlar ve çok normal sürekli meme istemesi tek bildiği güvendiği o var. Bizim amacımız o güveni sarsmadan kaliteli uyku uyuması. Hepsi geçecek emin ol. Ayrıca emzirirken mutlaka sen rahat otur. 😘