Dünyaya bir can getiriyoruz ve tüm bakımının bize ait olduğunu, zorlukları olduğunu bilerek getiriyoruz. Sadece anne ve babanın sorumluluğundadır bebek, kalanı bakım vermek zorunda değildir. Bebek ilk torun da olsa, son torun da olsa bu böyledir. Yeni doğum yapmış olmanızın verdiği hormonel iniş çıkışları bildiğim halde söylüyorum ki kimse yardım etmek, yükünüzü hafifletmek zorunda değil. Ailelerimiz zaten bizleri büyütüp evlat sahibi olacak yaşa getirdiler. Bu da zamanında onların göreviydi. Şimdi torun sevme yaşları geldi. Zaten bunun böyle olacağını biliyorduk. Herkesten çok zaten anne fedakarlık yapar, karnında 9 ay bir canı büyütüp doğurarak en büyük fedakarlığı orada başlatır. Anneler yorulur, zaman zaman tükenir, gece bebeği yüzünden uyandığında emzirirken camdan dışarıya baktığında ışık yanmayan evleri görüp keşke ben de uyuyor olsaydım diye iç geçirir. Zor, ama geçmeyecek bir süreç değil. Bebeğiniz bir daha bu kadar minik olmayacak, siz de bir daha bu kadar zorlanmayacaksınız. Bebeğiniz büyüdükçe her şeyin kolaylaştığını hissedecek, hayattan beraber keyif almayı öğreneceksiniz. Sadece kimsenin size yardımcı olmak zorunda olmadığını kabullenirseniz, kimseye bir kırgınlığınızın ve kızgınlığınızın aslında olmadığını fark edeceksiniz. Allah bağışlasın.