ummukerem Kızlar tadımla başladık kabak patates havuç 3er gün yoğurdum mayalanamadığı için evde tarhana vardı tarhanayı denemek istedim. Ev tarhanası annem kendisi yapıyor köyde kapya yoğurt ve un var içerisinde. Yaptım yedirdim çok da sevdi her şeyi sızlanarak içen bebek kaşığı bırakmadı. Annemle konuşuyorduk 5kg una bir avuç tuz attığını da söyledi sonradan 🫠🫣 bir çay kaşığı kadar tarhana eklemiştim bir çay bardağı suya. Miktar böldüğümüzde çok çok az bi miktara denk geliyor chatgpt sorun olmaz diyor 😅 siz özel mi tarhana kullanıyorsunuz bebekler için? Ev tarhanası verip sorun yaşayanınız oldu mu?
organikirmik ummukerem yani ben ek gıdanın başında bu kadar tuzun ağır geleceğini düşünüyorum, tuzsuz şeylere de tepkili olabilir zamanla. Ama siz bilirsiniz elbet :)
esraalic ummukerem bir şey olacağını sanmıyorum. Ben 7 8 aylıktan beri azıcık tuz atıyorum çok yavan geliyor ne biliyim
PoppyDaNeer ummukerem Ben hep ev tarhanası kullandım ama daha ayı küçük gibi sizin. 1 yaşına doğru vermiştim ben.
kuzeyyy07 ummukerem bizde tarhanayı kendimiz yapıyoruz ama bebeğim için ek gıdaya başladığımızdan beri bebek tarhanası alıyorum. 10 aylık olduk şimdi. Mümkün olduğu kadar uzak tutuyorum tuz ve şeker den
ummukerem organikirmik tuzu sanırım bozulmasın diye atıyorlar, annemin yıllık tarhanası çıkıyor (her gün tarhana yiyorlar nerdeyse kışın) ve 4 çocuğuna da veriyor 5kg una 1 kasa kapya biber nerdeyse baya bol bir miktar tarhana çıkıyor yani 1 avuç eklediği tuzdan. Bir tatlı kaşığına denk gelen tuz miktarı 1 çimdiği etmez yani. Bilemedim yine de o kadarın bile zararı olur mu diye 🥹 bende ilk 1 yıl elimden geldiğince tuzsuz ve 2 yıl şekersiz beslenmesini istiyorum ama bakalım ne kadar olacak
organikirmik ummukerem yani bize bi çimdik de onların midesi bağırsağı ne ki diye bakıyorum ben her şeye. 🥹
ummukerem PoppyDaNeer yeni yeni başladım bide tadımlara 🫠 ama nasıl sevdi görsen hergün tarhana verirsin 😅
PoppyDaNeer ummukerem Tarhana sevmeyen çocuk görmedim ben zaten😁 4 yaşını geçti hala favori çorbası tarhana bizimkinin de😁 Ama dediğim gibi 6 ay çok erken bence. Daha tadım zamanı, çorbaya bile 8. ayda başlamıştım.
ummukerem organikirmik yani öyle tabiki 🫠 chatgpt hesap etti 1-2 kristal tanesi tuz anca gelir diyor😶🌫️ farklı bi sebze mi denesem ki 3 gün yapmayayım mı bunu bilemedim🫣
ummukerem PoppyDaNeer meyveye geçmeyeyim dedim evde sebze yoktu yemediği aklıma tarhana geliverdi benim de değişiklik olsun dedim 😅 şey sorayım birde sebzeleri haşlayıp mı verdin ilk zamanlar buharda mı pişirdin? Çatalla edilmiyor püre gibi buharda ne kadsr pişirsemde😶🌫️ çok pütürlü kalıyor
ummukerem kuzeyyy07 şimdi yapım zamanı ya annem sana tuzsuzunu yaparım dedi de bendeki tuz atılmış olanı 😶🌫️ anamın yaptığı daha güvenli geliyor paket ürünlerden
symstf ummukerem yaa tarhana çok faydalı aslında. Benim kaynanam eşim 40 günlükken tarhana yedirmeye başlamış. Maşallah dana gibi şimdi 😂😂 kilo olarak değil sağlık olarak yani 😂
ummukerem symstf 40 mı günlükken🫣 maşallah diyelim 😅 şimdiki bebeler kesin hasta olurdu ama ya eskisi gibi değil hiç bi şey
PoppyDaNeer ummukerem Tarhanaya hasret kalacak çocuk şimdi😁😁 Meyveye geçebilirsin aslında ya 10 gün oldu demişsin. Ben hep haşladım çatalla ezdim, pütürlü yedirdim. Baştan nasıl alışırsa öyle gider, çok şükür bu şekilde ben sorun yaşamadım ek gıda sürecinde.
symstf ummukerem valla eskiyi yeniyi bilmem ama 40 günlük bebeğe de tarhana vermek büyük cesaret 😅 geçenlerde doktorun biri ekstra tuz vermenize gerek yok ama mesela az tuzlu peynirin içindeki tuzda sıkıntı olmaz diyordu.
ummukerem PoppyDaNeer nektarinde gözü çok kalmıştı onu verseydim keşke evde vardı😅 avokado denemek istiyordum ama markete gitmem gerek🫠 dağ başında gibiyiz istanbulda ya