Balim12 Normalde bıngıldağa bastırılmaz. Çünkü çok hassastır ve beynin üzerini sadece ince zarlar ve deri korur.
🔹 Kontrol amaçlı muayenelerde doktorlar çok hafifçe parmak ucu ile yoklayabilir, bu zarar vermez.
🔹 Anne-baba ya da yakınları oyun amaçlı, meraktan veya yanlışlıkla bastırmamalıdır.
👉 Eğer yanlışlıkla hafif dokunulduysa genelde sorun olmaz, ama güçlü baskı travmaya yol açabilir.
Bıngıldakla ilgili dikkat edilmesi gerekenler:
• Çok şişkinse → ateş, beyin içi basınç artışı gibi durumlarda olabilir.
• Çok çökmüşse → sıvı kaybı (dehidratasyon) belirtisi olabilir.
yapay sekaya sordum böyle diyor